45 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی در نوبت اشتغال قرار دارند

13 مرداد 1395

مهناز کاشی در حاشیه برگزاری همایش منطقه ای اشتغال با حضور معاونان مشارکت های مردمی و اشتغال منطقه 5 کشور در جمع خبرنگاران شهرکرد افزود: سازمان بهزیستی به منظور فراهم کردن زیرساخت های لازم و تسهیل گری اشتغال برنامه آماده سازی شغلی را برای جامعه هدف در دستور کار قرار دارد.


وی اظهار کرد: برش استانی و منطقه ای اشتغال مراکز بهزیستی، با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مددجویان زیرپوشش مشخص می شود.


به گفته وی، امسال به منظورایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد از محل تبصره 26 قانون بودجه سه هزار میلیارد ریال در قالب منابع بانکی و تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است.


وی اظهار کرد: سال گذشته به منظور ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش برای بیمه سهم کارفرما و یارانه ارتقای کار مددجویان 270 میلیارد ریال برای اشتغال در اختیار استان ها گذاشته شد.


کاشی، تعهد اشتغال امسال سازمان بهزیستی کشور را 23هزار نفرعنوان کرد و گفت: با توجه به بحث انقباضی بودجه امسال 330 میلیارد ریال پیش بینی شده است که با توجه به حداقل حقوق اداره کار، این میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای تحقق برنامه کافی نیست.


وی به فرهنگ سازی در زمینه حمایت خیران در حوزه اشتغال و همچنین حمایت کارفرمایان و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در حوزه جامعه هدف بهزیستی تاکید کرد.


وی شناسایی افراد بیکار در رده سنی 18 تا 50 سال زیرپوشش این نهاد و ارائه آموزش های لازم در راستای همسان سازی و همسوسازی با بازار کار و ارائه آموزش کسب و کار را از مهمترین برنامه های حمایتی در زمینه اشتغال عنوان کرد.



کاشی افزود: این افراد پس از اتمام دوره های آموزشی، ارزیابی شده و به مشاوران شغلی معرفی می شوند که در این راستا براساس علایق، استعداد و نیاز بازار کار به سه عرصه خوداشتغالی، کارفرمایی و تعاونی برای ایجاد اشتغال وارد می شوند.


در این همایش یکروزه معاونان مشارکت های مردمی و اشتغال استان چهارمحال وبختیاری، خوزستان، بوشهر، فارس وایلام در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان و جامعه هدف بحث و تبادل نظر کردند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است