حضور معلولان در فعاليت هاي اجتماعي يك ضرورت اجتناب ناپذير است

1 اردیبهشت 1395

يونس رنجكش در مراسم اختتاميه اولين جشنواره موسيقي معلولان گيلان افزود: حضور اين قشر در فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي موجب نشاط اجتماعي در آنها و پويايي و تحرك خواهد شد.


وي اضافه كرد: هر ميزان جامعه از پويايي لازم بيشتري برخوردار باشد، به همان اندازه مي توانيم در مسير توسعه اجتماعي از همه ظرفيت ها بهتر استفاده كنيم.


سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان با اشاره به اينكه معلوليت هيچگاه محدوديت نيست، ياد آور شد: بسياري از افراد هستند كه حتي با داشتن نقصي در بدن خود، توانسته اند الگوي افراد سالم باشند.


وي ادامه داد: نبايد جامعه را از ظرفيت افرادي كه داراي نقص يا معلوليت جسمي هستند، محروم كرد زيرا آنان توانايي هايي دارند كه مي توانند در چرخه تحولات جامعه بسيار اثر بخش باشند.


رنجكش با اشاره به برگزاري اينگونه جشنواره ها و تقدير از برگزار كنندگان، آن را فرصتي براي شناسايي توانايي هاي اين قشر و فضاسازي براي ورود بهتر و بيشتر معلولان به جامعه عنوان كرد.


رنجكش تاكيد كرد: در فضاي مديريت فرهنگي استان در شرايط امروز هماهنگي ها و همكاري هاي خوبي وجود دارد كه مي توان از اين بستر براي توسعه فعاليت ها و حضور بيشتر افراد مستعد بهره برد.


اولين جشنواره موسيقي معلولان گيلان كه از روز گذشته (يكشنبه) در سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان با هدف شناسايي و شكوفايي استعدادهاي معلولان و رونق بخشيدن و گسترش هر چه بيشتر موسيقي در بين آنان آغاز شده بود، امروز با معرفي و تجليل از نفرات برتر در سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان در رشت به كار خود پايان داد.


در مراسم اختتاميه اين جشنواره ، پنج نفر به عنوان برگزيده اول، چهار نفر برگزيده ويژه هيات داوران، چهار نفر حائز رتبه دوم و دو نفر با كسب عنوان سوم معرفي و تجليل شدند.


نفرات اول تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و جايزه نقدي و نفرات دوم و سوم نيز لوح تقدير و جايزه نقدي دريافت كردند.


در اين جشنواره ، 20 گروه تك خواني و گروهي از گروه هاي مختلف معلولان در بخش هاي پيانو، ارگ ، سنتور، گيتار و ني با هم رقابت كردند.


ارزش‌ها و آرمان ‌هاي انقلاب اسلامي، همبستگي و انسجام اسلامي در حمايت از مقاومت اسلامي، عشق و معرفت و خداجويي، نوع دوستي و مهرورزي، خانواده و مسائل اجتماعي، اوصاف طبيعت، موجودات و جلوه هاي الهي، توجه جدي به آئين و رسوم بومي محلي گيلان از موضوعات اين جشنواره عنوان شد.


در زمان حاضر ، 41 هزار معلول شامل جسمي حركتي، نابينا، ناشنوا و ... تحت پوشش بهزيستي استان گيلان هستند.


 


منبع :ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است