6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به معلولین پرداخت شد

3 اردیبهشت 1395

امین عسگری با تبریک فرارسیدن اعیاد مبارک رجب و شعبان اظهار کرد: اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه دارای پنج حوزه تخصصی (توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری، مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه و پشتیبانی) است.


 


وی افزود: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه 2 هزار و 816 معلول وجود دارد که خدماتی همچون کمک‌هزینه نگهداری، حق پرستاری ویژه معلولین ضایعه نخاعی، ارائه آموزش‌های مختلف به معلولین ذهنی، ارائه خدمات در مراکز شبانه‌روزی، ارائه خدمات پاراکلینیک، کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان معلول ارائه می‌شود.


 


*آمار طلاق در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نگران‌کننده است


 


رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه به فعالیت‌های حوزه امور اجتماعی اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه پرداخت و گفت: افزایش وحشتناک آمار طلاق در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نگران‌کننده است.


 


وی تأکید کرد: بر اساس آخرین آمارها متأسفانه شهرستان شاهین‌شهر و میمه به دلیل مهاجرپذیری، وجود فرهنگ‌های مختلف از همه اقصی نقاط کشور به‌ مانند استان البرز دارای آمار نگران‌کننده‌ای در حیطه اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی است.


 


عسگری خاطر نشان کرد: یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه کنونی ما بخصوص در این شهرستان موازی کاری بین دستگاه‌ها در حوزه آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج، روند ساده و آسان ازدواج زوجین بدون شناخت کافی از یکدیگر و ملاک‌های ناصحیح است.


 


وی به افزایش آمار اعتیاد و کاهش سن آن در شاهین‌شهر و میمه اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه در این شهرستان آمار اعتیاد به مواد صناعی و حتی متادون در زنان و مردان افزایش و حتی سن آن کاهش‌یافته است به‌طوری‌که نزدیک به 35 درصد خانواده‌های شاهین‌شهر و میمه هم‌اکنون با معضل اعتیاد درگیر هستند.


 


رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه 2 خانه کودک و نوجوان برای 20 نفر از بچه‌های بی‌سرپرست و بد سرپرستی که دادگاه حضانت آن‌ها را به اداره بهزیستی داده است وجود دارد؛ به‌صورت شبانه‌روزی از آن‌ها نگهداری می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به 60 میلیون تومان یارانه جهت نگهداری، آموزش و تغذیه این کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست هزینه کردیم.


 


وی همچنین بیان داشت: 98 کودک و نوجوان بی‌سرپرست در شاهین‌شهر و میمه وجود دارند که در کنار اقوام درجه دوم خود زندگی می‌کنند و در سال گذشته نزدیک 188 میلیون تومان در قالب امداد ماهیانه به آن‌ها کمک شده است.


 


عسگری با بیان اینکه در تلاشیم اورژانس اجتماعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه سطح آن را به یک ارتقا دهیم، ادامه داد: اورژانس اجتماعی این شهرستان سال گذشته با کمک تیم سیار خود توانست 83 مورد مشکلات خانوادگی ازجمله همسر آزاری، 2 مورد خودکشی، 4 مورد معلول آزاری و 57 مورد از طریق تلفن گویای 123 مرتفع کند.


 


وی با بیان اینکه حوزه تخصصی پیشگیری اداره بهزیستی تنها با آموزش سرکار دارد، گفت: در این حوزه 8 مرکز مشاوره تخصصی، 4 مرکز تخصصی ترک اعتیاد سرپایی، 3 مرکز ترک اعتیاد اقامتی، یک جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در سطح این شهرستان داریم که خدمات و مشاوره قبل از ازدواج به‌صورت رایگان به مراجعین می‌دهند.


 


رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 120 آموزش مهارت زندگی برگزار کردیم که در هر دوره این آموزش 20 نفر شرکت حضور پیدا می‌کردند، یادآور شد: همچنین سال گذشته 89 مورد آموزش زندگی خانواده و 53 مورد آموزش پیش از ازدواج داشته‌ایم.


 


وی با بیان اینکه 11 هزار نفر در کلاس‌های پیش‌گیری از اعتیاد، 8 هزار نفر در آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌های ما شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: 9 هزار نفر از مراکز مشاوره اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه در سال گذشته خدمات دریافت کرده‌اند.


 


این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته 13 هزار کودک زیر 5 سال شاهین‌شهر و میمه مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که پس از معاینه 142 مورد آن‌ها دارای تنبلی چشم بودند، خاطر نشان کرد: سال گذشته غربالگری شنوایی بر روی 5 هزار کودک شهرستان شاهین‌شهر و میمه صورت گرفت که پس از معاینات 4 مورد آن‌ها دچار اختلالات شنوایی بودند.


 


عسگری با بیان بهبود 2 هزار و 400 معتاد در 4 مرکز سرپایی ترک اعتیاد و 2 هزار بهبود یافته در 3 کمپ اقامتی این شهرستان بیان داشت: در مجموع سال گذشته در حوزه پیشگیری چیزی در حدود 500 میلیون تومان هزینه خرج کرده‌ایم.


 


وی از مشاوره ژنتیک به 50 زوج شاهین‌شهری در سال گذشته خبر داد و گفت: مرکز مشاوره ژنتیک شهرستان شاهین‌شهر و میمه در تیرماه سال جاری و در هفته بهزیستی به بهره‌برداری خواهد رسید.


 


رئیس اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه سال گذشته 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد 6 درصد پرداخت کردیم که موجب ایجاد و رونق 400 شغل برای معلولین در سطح این شهرستان شد.


 


وی از خانه‌دار شدن 50 معلول شاهین‌شهری با همکاری بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی در سال گذشته خبر داد و افزود: برای خانه‌دار شدن این 50 معلول به هر نفر 30 میلیون تومان کمک نقدی کردیم.


 


عسگری با بیان اینکه 60 مهدکودک در شهرستان شاهین‌شهر و میمه فعالیت می‌کنند، گفت: نزدیک به 5 هزار کودک در این مهدهای کودک‌ از خدمات اداره بهزیستی استفاده می‌کنند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است