همایش هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت در ملارد برگزار شد

3 اردیبهشت 1395

غلامرضا عسگری در همایش هفته سلامت شهرستان ملارد که با شعار جهانی غلبه بر دیابت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر اظهار داشت:مقابله با دیابت از محورهای شاخص هفته سلامت در سال جاری به شمار می رود و لازمه تحقق این امر خطیر به تغذیه سالم باز می گردد.


 


مدیر شبکه بهداشت و درمان ملارد افزود:استرس یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قند خون به شمار می رود و با رعایت اصولی تغذیه و کنترل استرس، می توان بخش قابل توجهی از عوامل موثر در بروز و شیوع این بیماری را مهار کرد.


 


عسگری با اشاره به نقش پر رنگ دیابت و قند خون در ایجاد نابینایی عنوان کرد:ورزش همگانی و فعالیت های بدنی به صورت اصولی تأثیر بسزایی در پیشگیری از این عارضه ایفا می کند.


 


وی با بیان لزوم توجه والدین به تغذیه دانش آموزان و نقش موثر آن در حفظ سلامت گفت:با عنایت به جمعیت کثیر و انبوه دانش آموزی،کنترل و ساماندهی بوفه های مدارس نیز در تحقق این امر خطیر و پیشگیری از ابتلای محصلان به امراض گوناگون تعیین کننده خواهد بود و برای حصول آن در سال گذشته،تفاهمنامه ای نیز میان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.


 


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد یادآور شد:حفظ سلامت جامعه یکی از جدی ترین دغدغه های مسئولان اجرایی و دولت محسوب می شود و خوشبختانه در طول دو سال گذشته اقدامات سازنده بسیاری در این خصوص عملیاتی شده است.


 


گفتنی است مراسم مذکور به همت شبکه بهداشت ودرمان ملارد وآموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است