مناسب سازي معابر جزو بخش هاي اصلي ساخت و ساز باشد

3 اردیبهشت 1395

عبدالباقي روشني در نشست خبري مديركل بهزيستي كردستان به مناسبت هفته سلامت در سنندج، نبود معابر مناسب براي رفت و آمد معلولان را جزو دغدغه هاي اصلي جامعه معلولان كردستان دانست و افزود: معابر موجود استان كردستان به هيچ وجه مناسب رفت و آمد معلولان نيست.


او با انتقاد از اينكه معولان در برنامه ريزي مسوولان و دست اندركاران حوزه ساخت و ساز جايگاهي ندارند گفت: ايجاد يك رمپ دسترسي در يك ساختمان مگر چقدر هزينه دارد كه متوليان از انجام آن ناتوان هستند.


او با بيان يانكه هزينه هاي زيادي براي ايجاد ساختمان و معابر مي شود اما در طراحي و نقشه كشي اين اماكن معلولان ناديده گرفته مي شوند گفت: توجه به معلولان به عنوان يك امر اجتماعي بايد در دستور كار همه افراد جامعه به خصوص متوليان و مسئولان امر قرار گيرد.


او با اشاره به اينكه همه دستگاه هاي دولتي و خصوصي در بحث مناسب سازي معابر به بهزيستي توجه دارند گفت: بهزيستي در اين بخش تنها هماهنگ كننده است و ما از دستگاه هاي مرتبط انتظار كمك داريم.


او خواستار برگزاري جلسات كميته مناسب سازي معابر شد و گفت: اين جلسات براي يادآوري به مسوولان و متوليان امر بسيار سازنده و مفيد است.


بر اساس آمار اعلامي از سوي مسوولان بهزيستي كردستان تاكنون 45 هزار معلول در استان كردستان شناسايي شده است.


كارشناس پژوهش مركز اورژانس اجتماعي بهزيستي كردستان در ادامه به تشريح فعاليت هاي اين مركز پرداخت و گفت: پيشگيري هاي سطح دوم و مداخله در قالب مشاوره و آموزش از جمله ماموريت هاي اين مركز است كه از طريق تيم هاي تخصصي شامل روانشانس، مددكار و روانپزشك به متقاضيان ارائه مي شود.


روشني به چهار تيم ثابت و سيار فعال در اين مركز اشاره كرد و افزود: اين تيم ها در زمينه كودك آزاري، همسر آزاري، طلاق، خودكشي و سالمند آزاري مشاوره و مداخله مي كنند.


وي اظهار كرد: 34درصد از افرادي كه براي طلاق به مركز اورژانس اجتماعي مراجعه مي كنند منصرف مي شوند و اين نشان دهنده تاثيرگذاري مشاوره و مداخله اين مركز است.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است