شنا با یک دست توسط ورزشکار معلول جیرفتی

8 اردیبهشت 1395

در جامعه ما افرادی وجود دارند با وجود اینکه از سلامتی کامل برخوردار هستند اما دارای هیچ فعالیت ورزشی نیستند و وقت آزاد خود را یا در خانه یا با تلفن همراه و فضای مجازی سپری می‌کنند بدون اینکه حتی یک فعالیت ورزشی داشته باشند.


 


اما در این بین افرادی هستند که با وجود معلولیت امید خود را از دست نداده و حتی فعالیتشان بیشتر از افراد سالم در جامعه است و علاوه بر یک رشته ورزشی چندین فعالیت ورزشی دیگر نیز انجام می‌دهند.


معلولیت محدودیت نیست


 


محمدعارف مشایخی با وجود اینکه به صورت مادرزادی از داشتن دست چپ بی‌بهره است اما تمام کارهای خود را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد.


 


مشایخی بیان داشت: با وجود معلولیت چندین سال است که ورزش‌های شنا، فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال را انجام می‌دهم بدون اینکه احساس معلولیت در وجود خود ببینم.


 


وی به افراد معلول توصیه می‌کند: معلولیت محدودیت نیست و خواستن توانستن است.


 


مشایخی افزود: همانطور که من با یک دست توانستم چندین ورزش را انجام دهم و موفقیت کسب کنم شما هم می‌توانید و فقط اراده می‌خواهد.


 


تلاش و پشتکار رمز موفقیت


 


علی معاضدی مربی این ورزشکار معلول نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با اینکه محمدعارف از وجود دست چپ دچار معلولیت است اما امید خود را از دست نداده و با تلاش و پشتکاری که داشته توانسته رمز موفقیت را به‌دست آورد.


 


وی افزود: این ورزشکار خود را یک معلول نمی‌بیند و تلاش فراوانی دارد که رشته‌های ورزشی به ویژه شنا را به صورت حرفه‌ای دنبال کند.


 


معاضدی بیان کرد: این ورزشکار معلول دو سال است که ورزش شنا را آموزش می‌بیند و جزء نفرات برتر شهرستان در مسابقات به حساب می‌آید و حتی به حریفان اجازه خودنمایی نمی‌دهد.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است