استاد دانشگاه هاي آمريكا :كاشت حلزون شنوايي روشي ايمن است

9 اردیبهشت 1395

هرمن جن كينز -Herman Jenkins پزشك متخصص و ناشنوا پژوه از دانشگاه هاي آمريكا با ارائه مقاله خود در چهارمين كنگره بين المللي كاشت حلزون شنوايي در شيراز ابراز داشت: برخي اثرات و اختلالات دهليزي مثل سرگيجه و عدم تعادل، به عنوان اثرات جانبي بعد از كاشت حلزون بروز مي كند اما اين موضوع نمي تواند دستاويزي براي زير سئوال بردن همه دستاوردهاي علمي در اين حيطه بشمار رود.


اين متخصص اظهار داشت : سرگيجه و منگي از علايم شايع و معمولاً كوتاه ­مدت پس از انجام عمل كاشت حلزون شنوايي است كه استفاده از داروهايي كه در حوزه دارويي در دسترس است آن را قابل كنترل و پايش مي كند.


به گفته اين متخصص علوم پزشكي عوارض بعد از كاشت حلزون علاوه بر سرگيجه­هاي ناشي از عمل جراحي براي بسياري از افراد كه مبتلا به كم شنوايي­هاي شديد تا عميق هستند نيز قابل مشاهده است .


جن كينز با بيان اينكه جهان امروز تشنه يافتن اطلاعات و معلومات جديد علمي براي كاهش عوارض ناشنوايي است گفت : ايران كشوري است كه از سالهاي دور اين موضوع را آغاز كرده و اينك در رديف كشورهاي موفق براي كنترل ناشنوايي كودكان است .


چهارمين كنگره بين المللي كاشت حلزون شنوايي با حضور متخصصاني از 16 كشور جهان چهارشنبه در شيراز گشايش يافت و به مدت سه روز ادامه دارد.


اين كنگره بين المللي تا دهم ارديبهشت 95 با ارايه 58 سخنراني بين المللي و 49 پوستردر شيراز برگزار مي شود .


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است