فرهادی: سالانه هزار نفر ناشنوا در كشور متولد می شوند

9 اردیبهشت 1395

محمد فرهادی : سالانه 10 هزار كاشت حلزون شنوایی در كشور انجام می شود ولی همچنان نیاز به مساعی بیشتر برای كاهش محرومیت های ناشنوایی هستیم.


وی ادامه داد: ایران در زمره اولین كشورها در كاشت حلزون شنوایی است و امروز با سایر كشورها تحقیقات مشترك در این زمینه انجام می دهد؛ با سه مركز در كشور كار خود را آغاز كردیم ، اكنون شمار مراكز كاشت حلزون شنوایی در ایران افزایش چشمگیر یافته است.


فرهادی با اشاره به اینكه سن 15 ماهگی تا 2 سالگی بهترین زمان برای كاشت حلزون شنوایی است گفت: امروز نقص شنوایی نوزادان با روش غربال گری نیمه اجباری در همان شش ماه اول تولد معلوم و سبب می شود زمان طلایی درمان را از دست ندهیم .


وزیر علوم بیان كرد:با تلاش متخصصان مهندسی پزشكی كشورمان، قسمت خارجی پروتز شنوایی كه مكمل حلزون شنوایی است نیز در ایران ساخته می شود .


وی افزود : كاشت حلزون شنوایی یك سیستم تكنولوژی پیشرفته است و هزینه آن بسیار بالاست ولی با همت دولت و مجلس، این سیستم با قیمت بسیار نازلی به اشخاص تحویل داده می شود .


رئیس مركز كاشت حلزون شنوایی از مسئولان دولتی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خیرین حوزه سلامت و كسانی كه با دادن اعتبارات هزینه كاشت حلزون شنوایی را به مقدار بسیار زیادی كاهش داده اند و همچنین شركت هایی كه به واردات سیستم های مورد نیازكاشت حلزون اقدام كرده اند سپاسگزاری كرد .


وزیر بهداشت برای شركت در كنگره سه روزه كاشت حلزون شنوایی به شیراز سفر كرد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است