انتظارات از ورزش پارالمپیکی نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است

9 اردیبهشت 1395

چهاردهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد و در نهایت مسعود اشرفی با ۴۵ رای از ۴۹ رای مأخوذه به عنوان دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد.


 


مسعود اشرفی در گفتگو با نمایندگان رسانه‌ها گفت: بعد از بازی‌های پارالمپیک لندن برنامه دو ساله و چهارساله‌ای برای بازی‌های پاراآسیایی اینچئون و پارالمپیک ریو در نظر گرفته شد که طبق برنامه به خوبی پیش رفت. تا به این لحظه ۸۸ سهمیه در ۱۲ رشته کسب شده، البته شرایط ورزشکاران در پارالمپیک ریو نسبت به گذشته سخت‌تر خواهد شد.


 


وی افزود: در ۱۶ سال گذشته ورزش پارالمپیک به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفته و نگاهی که به این ورزش می‌شود به مانند نگاه به بازی‌های المپیک است. در سه و نیم سال گذشته تمام تلاش بر این بوده که آماده‌سازی خوبی برای حضور ورزشکاران صورت بگیرد و امیدواریم در فرصت باقیمانده به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.


 


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در ارتباط با برنامه‌های خود برای این کمیته گفت: در سال ۲۰۱۸ بازی‌های پاراآسیایی اندونزی را در پیش داریم و پس از آن در سال ۲۰۲۰ پارالمپیک توکیو پیش‌روی ماست که البته بلافاصله بعد از بازی‌های ریو، برنامه‌ریزی برای پارالمپیک توکیو آغاز می‌شود. امیدواریم که در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی نسبت به ادوار گذشته نمایش موفقیت‌آمیزتری داشته باشیم. باید در سطح آموزش، کلاس‌بند، افسر دوپینگ، داور و ورزشکار ارتقا داشته باشیم.


 


اشرفی در پایان گفت: نگا‌ه‌ها نسبت به گذشته به ورزش پارالمپیکی متفاوت شده، به عنوان مثال ۲۰ سال پیش کسی برای حضور در این حوزه پیشقدم نمی‌شد، اما الان پارالمپیک جایگاه پیدا کرده است و می بینیم که برای ریاست، نایب رئیسی، دبیرکلی و دیگر سمت‌های این بخش از ورزش نامزدها حضور پیدا می‌کنند.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است