اعطای 88 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت مسکن به خانواده‌های دارای معلول در آذربایجان غربی

13 اردیبهشت 1395

ایوب عزیزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اعطای تسهیلات به خانواده‌های دارای معلول در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون 88 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت مسکن به 12 خانواده دارای معلول در آذربایجان غربی اعطا شده است.


 


وی خاطرنشان کرد: در بحث مسکن خانواده‌های دارای معلول، براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد مسکن، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و حساب 100 امام (ره) صورت گرفته مجموعا 33 میلیون تومان شامل 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان نیز وام با کارمزد چهار درصد برای خانواده معلولان اعطا می‎شود.


 


عزیزی ادامه داد: مجموعا برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در استان 47 واحد احداثی و هشت واحد تکمیل شده و 406 واحد نیز خانواده‌های تک معلول و حمایتی در استان در برنامه قرار دارد که با معرفی بهزیستی تعدادی در مرحله عقد قرارداد و برای مابقی نیز پیگیری‌های لازم برای عقد قرارداد صورت می‌گیرد.


 


وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه نقشه طرح هادی در 845 روستای استان طی سال گذشته تهیه و در اختیار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته، متذکر شد: تهیه و اجرای طرح‌های هادی و اصلاح معابر در روستاهای استان با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مشارکت مردم با اقداماتی شامل خاک‌برداری و خاک‌ریزی، مسیرگشایی معابر، کانال و دیوار سنگی، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ایجاد فضای سبز و... اجرایی و عملیاتی می‌شود.


 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان را 2 هزار و 165 روستا عنوان کرد و ادامه داد: تا اوایل سال گذشته طرح هادی در یک هزار و 320 روستا تهیه شده بود که تا پایان سال گذشته برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شد.


 


عزیزی در پایان اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان، اجرای طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی، احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، نظارت بر نحوه ساخت و ساز مسکن روستایی و تسهیلات بهسازی مسکن روستایی، سنددار کردن واحدهای مسکونی در روستاها و... از عمده فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار می‎رود.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است