3هزار دانش آموز با نيازهاي ويژه در سيستان و بلوچستان تحصيل مي كنند

13 اردیبهشت 1395

غلامرضا فرزانه: اين دانش آموزان در گروههاي نابينا، ناشنوا، كم توان ذهني، جسمي حركتي و چند معلوليتي خدمات دريافت مي كنند.


وي گفت: 2 هزار و 680 دانش آموز از مجموع اين دانش آموزان با نيازهاي ويژه در 60 واحد آموزشي در سيستان و بلوچستان درحال تحصيل هستند.


رييس اداره آموزش و پرورش استثنائي سيستان و بلوچستان ادامه داد:140 دانش آموز به صورت تلفيقي از اين تعداد در مدارس عادي و بيش از 350 نفر نيز در مراكز آموزشي و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري استان در حال تحصيل هستند.


فرزانه با تبريك روز معلم گفت: افزون بر 575 نيرو اعم از فرهنگي و غيره متولي ارائه خدمات به دانش آموزان نيازهاي ويژه در استان هستند.


وي از طرح سنجش سلامت براي نو آموزان سيستان و بلوچستان از اواخر ارديبهشت سالجاري خبر داد و افزود: اين طرح با هدف شناسايي و غربالگري اوليه و جاي دهي مناسب در نظام تعليم و تربيت كودكان در بدو ورود به مدرسه بر روي حدود 48 هزار دانش آموزان استان اجرا مي شود.


وي ادامه داد: 40 هزار و 412 نو آموز، سال گذشته بدو ورود به دبستان هاي استان زير پوشش طرح سنجش سلامت جسمي و آمادگي تحصيلي قرار گرفتند.


وي تصريح كرد: 33 هزار و 928 نفر از مجموع اين نوآموزان به مدارس عادي معرفي و 6 هزار و 484نوآموز ديگر نيز مشكوك به مشكل تشخيص و براي انجام مراحل تخصصي (بينايي، شنوايي، آمادگي تحصيلي و نيازمندي هاي جسماني) ارجاع داده شدند.


هم اينك 584 هزار دانش آموز سيستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه در حال تحصيل هستند.


36 هزار و 700 فرهنگي سيستان و بلوچستان نيز سكان دار تعليم و تربيت در استان هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است