حدود پنج هزار معلول زنجانی کارت ICF دارند

20 تیر 1395

محمد محمدی‌قیداری صبح امروز در نشست خبری با تاکید بر این‌که اصحاب رسانه یار و یاور بهزیستی هستند، اظهار کرد: پارسال نسبت به سال 93، اعتبارات اداره‌کل بهزیستی و اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی به ترتیب 20 و 73 درصد رشد داشت. علاوه بر این، کارگروه‌هایی از جمله جشنواره طلوع معلولان و کمپین آگاه‌سازی ژنتیک نیز به صورت جداگانه اعتبار دریافت کردند.


 


وی با بیان این‌که بازسازی خانه سالمندان کوشکن و ساخت هتل‌آپارتمان هیدج به ترتیب 85 و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در حال حاضر، اسامی 19 هزار معلول در سامانه اداره‌کل بهزیستی ثبت است و 4898 نفر از آن‌ها مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند. همچنین 980 دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش بهزیستی استان هستند و تعداد سالمندان معلول شناسایی‌شده نیز به 2020 نفر می‌رسد.


 


محمدی قیداری با تاکید بر این‌که نیمی از معلولیت‌های اکتسابی به دلیل تصادف و رعایت نکردن نکات ایمنی رخ می‌دهد، افزود: 272 نفر از ضایعات نخاعی، ماهیانه حق پرستاری دریافت می‌کنند. علاوه بر این، استان زنجان 9 مرکز شبانه‌روزی و 21 مرکز روزانه برای نگهداری معلولان دارد که هرکدام به ترتیب 517 و 490 نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند. البته یکی از استراتژی‌های سازمان، سوق دادن جامعه هدف از مرکزمحوری به خانواده‌محوری است و در همین‌ راستا، راه‌اندازی 2 مرکز با 30 نفر مراقب را در دستور کار دارد.


 


مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین با اشاره به این‌که پارسال 170 نفر از مشمولان سربازی با تکیه بر قوانین بهزیستی از سربازی معاف شدند، تصریح کرد: شناسایی 160 نفر از معلولان روستایی در قالب طرح CBR از دیگر خدمات اداره کل به شمار می‌رود که در شهرها نیز آغاز شده است. علاوه بر این، پارسال 139 دستگاه استان در خصوص میزان رعایت ضوابط مناسب‌سازی مورد ارزیابی قرار گرفتند و مقرر شد دستگاه‌ها وضعیت مناسب‌سازی خود را به جد پیگیری کنند.


 


این مسئول خاطرنشان کرد: پارسال 5600 زوج جوان تحت آموزش‌های پیش از ازدواج قرار گرفتند. علاوه بر این، طرح غربال‌گری تنبلی چشم و شنوایی نیز به ترتیب 41 هزار و 16 هزار و 951 نفر را تحت پوشش قرار داد. همچنین، پارسال 20 هزار نفر در سطح استان از مشاوره‌های ژنتیک بهره‌مند شدند و در مجوع، 16 هزار و 817 نفر نیز از 21 مرکز روانشناختی خصوصی، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.


 


وی یادآور شد: در حال حاضر، 53 کودک مقیم دفاتر شبه‌خانواده بهزیستی هستند و 118 خانواری که فرزندان چندقلو دارند نیز تحت حمایت‌های مالی بهزیستی قرار دارند. همچنین، 4925 نفر از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند و 2011 نفر از آن‌ها، خدمات بیمه‌ای شهری و روستایی را دریافت می‌کنند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است