موفقیت دانش آموزان معلول شهرضایی در عرصه های مخلتف

2 شهریور 1395

مدیر مدرسه استثنایی باغچه بان شهرضا: 38 دانش آموز دختر و پسر در مقاطع ابتدایی تا متوسطه اول و در گروه های نا شنوا، نا بینا، جسمی حرکتی و کم توان ذهنی در آموزشگاه استثنایی باغچه بان در حال تحصیل هستند.


لیلا داراب تصریح کرد: دانش آموزان مدرسه باغچه بان علاوه بر تحصیل در سال تحصیلی، با تشکیل پایگاه تابستانه در کلاس های هنری، علمی، کامپیوتر، زبان و قرآن شرکت و فعالیت می کنند.


یکی از مربیان این مدرسه که در زمینه زبان و پرورشی فعالیت دارد نیز افزود: از 80 دانش آموز در حال تحصیل در مدرسه باغچه بان و تلفیقی، 20 دانش آموز در مسابقات علمی و فرهنگی برگزیده شده اند.


ایران جاوری اظهار کرد: مرضیه دهبان دانش آموز نیمه بینا تحصیل کرده در مدرسه باغچه بان، رتبه 236 کنکور سراسری را کسب کرده و حافظ 10 و نیم جزء قرآن کریم است.


علیرضا احمدیان که در همین مدرسه درس خوانده و هم اکنون مهندس کامپیوتر است گفت: پس از فارغ التحصیلی اینجانب در مدرسه باغچه بان که درس خوانده بودم تدریس را شروع کردم و سپس به دعوت برخی از مدیران مدارس باغچه بان سایر شهرستان ها، کامپیوتر به دانش آموزان نابینا آموزش می دهم.


الهام کامیابی که خود دبیر این آموزشگاه است و نا شنوا است گفت : دوران ابتدایی خود را در مدرسه باغچه بان شهرضا گذرانده و دوسال در دانشگاه نجف آباد به تحصیل در مقطع کاردانی پرداختم و اکنون 15 سال است که در مدرسه باغچه بان شهرضا مشغول به کار هستم.



علیرضا بیات که معلول جسمی حرکتی است و توانسته با همت والایی کار آفرینی کند گفت: هم اکنون شعر می گویم و توانسته ام یک مغازه پرده دوزی برای گذراندن معیشت خود فراهم کنم.


شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است