حضور والیبال نشسته قم در لیگ کشور در گرو یافتن حامی مالی

3 شهریور 1395

والیبال نشسته یکی از رشته‌های موفق، دارای ورزشکار ملی‌پوش و افتخارآفرین ورزش جانبازان و معلولین در استان قم است که در سال‌های اخیر ورزشکاران بسیار خوبی در سطح کشور و تیم‌های ملی داشته و از این طریق به دستاوردهای قابل توجهی نیز دست یافته است.


 


به دست آوردن مقام قهرمانی در مسابقات جهانی جوانان، بازی‌های پاراآسیایی جوانان، قهرمانی آسیا، جام باشگاه‌های آسیا، لیگ برتر باشگاه‌های ایران و جام بین قاره‌ای از جمله افتخاراتی است که با حضور جوانان معلول قم در تیم‌های ملی و باشگاهی والیبال نشسته برای ورزش قم به دست آمده‌اند.


 


اما از آخرین حضور موفق و درخشان تیم والیبال نشسته قم در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور چیزی نزدیک به پنج سال می‌گذرد و بعد از آن به دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی، هنوز والیبال نشسته قم نتوانسته آنچنان که باید و شاید سر و سامان بگیرد و در لیگ حضور یابد.


 


این در حالی است که قم از چندین بازیکن موفق و شاخص والیبال نشسته ایران برخوردار است اما این بازیکنان به دلیل اینکه قم تیمی در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور ندارد، مجبور به ترک قم و عقد قرارداد و بازی برای تیم‌های والیبال نشسته دیگر استان‌ها در لیگ برتر ایران هستند.


 


بازیکنانی همچون سید حسین حسینی‌جد و حسین گلستانی که هم اکنون عضو تیم ملی اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل هستند در کنار نفراتی همچون مرتضی جعفری و حسن حسین‌لو اعضای سابق تیم ملی والیبال نشسته جوانان و بزرگسالان ایران، سرمایه‌های والیبال نشسته قم هستند اما قم تیمی در لیگ کشور ندارد که این بازیکنان توانند در آن برای قم بازی کنند.


 


در حالی که تیم ملی والیبال نشسته کشورمان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک برزیل آماده می‌شود، سازمان لیگ انجمن والیبال نشسته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برای برگزاری فصل جدید مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول این رشته پس از بازی‌های پارالمپیک برنامه‌ریزی کرده است.


 


برای این منظور آیین‌نامه رقابت‌های لیگ در هر دو دسته، تدوین شده و تیم‌های حاضر در این لیگ‌ها باید تا قبل از سفر کاروان ورزشی جانبازان و معلولین کشورمان به بازی‌های پارالمپیک 2016 برزیل، نسبت به پرداخت ورودیه و قطعی شدن حضور خود اقدام کنند.


 


این در شرایطی است که برای رفاه تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فصل 1395 لیگ‌های دسته برتر و اول والیبال نشسته باشگاه‌های کشور، مبلغ ورودی این لیگ نسبت به سال قبل تغییری نکرده و به همان میزان است و 20 تیم نیز در لیگ دسته اول با یکدیگر رقابت می‌کنند و هشت تیم در لیگ برتر به میدان می‌روند.


 


مسابقات لیگ دسته اول والیبال نشسته باشگاه‌های کشور در سه مرحله انجام خواهد شد، ضمن اینکه در لیگ برتر، بازی‌های نیم‌ فصل نخست در فصل پاییز انجام می شود و مسابقات دور برگشت نیز در زمستان به انجام خواهد رسید تا پرونده رقابت‌ها پیش از آغاز سال 1396 بسته شود.


 


این در حالی است که انجمن والیبال نشسته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان از ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و هیات‌های استانی خواسته با توجه به اینکه برگزاری مسابقات لیگ به شناسایی استعدادهای جدید و پویا نگه داشتن رشته والیبال نشسته در سراسر کشور کمک می‌کند، با حمایت‌های خود و جذب اسپانسر به توسعه این رشته ورزشی افتخار آفرین در کشورمان کمک کنند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است