تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران پارالمپیکی شد

3 شهریور 1395

مسئول کمیته فوتبال هفت نفره فدراسیون در این خصوص گفت: پس از حذف روسیه از بازی های پارالمپیک ریو و جایگزینی ورزشکاران دیگر به جای نمایندگان این کشور، برای رشته ی فوتبال هفت نفره نیز دو راهکار در نظر گرفته شد که بر اساس آن جایگزین تیم روسیه مشخص شود.


امین اله مانی، افزود: این انتخاب براساس رنکینگ جهانی و جایگاه تیم منتخب در قاره مورد نظر صورت گرفته است و بر این اساس، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران که عنوان قهرمانی قاره آسیا را در اختیار دارد و در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان که اخیرا در دانمارک برگزار شد، نیز عملکرد خوبی داشت و به قهرمانی رسید، به عنوان جایگزین تیم روسیه انتخاب شد.


وی ادامه داد: در این ایام با مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک ارتباط خوبی برقرار کرده ایم و این مهم به نتیجه رسید.


مسئول کمیته فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان با اشاره به کارشکنی انگلستان از صدور روادید تیم ایران و شرکت این تیم در مسابقات جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک، اظهارداشت: درست است که فوتبالیست های ما از این مهم محروم شدند و به دلیل این محرومیت صدمات روحی زیادی دیدند، اما با راه یابی به بازی های پارالمپیک که حق آن ها بوده است شرایطشان به طور حتم بهتر خواهد شد.


اله مانی اعلام کرد: بازیکنان تیم فوتبال هفت نفره ایران هم اکنون در اردوی آمادگی هستند و با قطعی شدن شرکت شان در بازی های پارالمپیک تمرینات خود را با انگیزه ی بیشتر دنبال می کنند و امیداریم در فرصت باقی مانده بتوانیم برای شرکت دراین بازی ها به آمادگی مطلوب دست پیدا کنیم.


تیم فوتبال هفت نفره ایران در بازی های ریو با هدایت امین اله مانی به عنوان سرمربی، احمد جانعلی به عنوان مربی و اردشیر ماهینی به عنوان سرپرست شرکت خواهد کرد.


با توجه به افزوده شدن رشته فوتبال هفت نفره به جمع کاروان پارالمپیک ایران در بازی های ریو 2016، سهمیه های ایران از 97 سهمیه به 111 سهمیه افزایش یافت و سه رقمی شد.


بر این اساس ملی پوشان جانباز و معلول ایرانی در قالب رشته های دو ومیدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته (بانوان و آقایان)، تیر و کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره عازم بازی های پارالمپیک ریو خواهند شد.


پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک از 16 تا 27 شهریور به میزبانی کشور برزیل برگزار می شود و در این دوره از بازی ها ورزشکاران 176 کشور حضور دارند.


کاوران ورزش جانبازان و معلولان ایران با نام «منا» روز دهم شهریورماه تهران را به مقصد ریودوژانیرو ترک می کند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است