توانمندی های دانش آموزان با نیاز های ویژه تقویت شود

3 شهریور 1395

محمد محسن بیگی در همایش یک روزه مدیران مدارس استثنایی سراسر استان با بیان اینکه خدمت در مدارس استثنایی کاری سخت ؛ اما لذت بخش است، خاطر نشان کرد: اهمیت و شأنیت کار در مدارس استثنایی با ملاک های مادی و دنیوی قابل جبران نیست.


 


وی افزود: دست محبت کشیدن بر سر دانش آموزان با نیاز های ویژه قابل قیمت گذاری نیست و ارزش مادی برای آن تعیین نمی شود.


 


محسن بیگی خاطر نشان کرد: معلمان مدارس استثنایی که با افرادی معلول و آسیب پذیر سر و کار دارند باید انرژی مثبت را به این افراد تزریق کرده و ضمن تاثیر مثبت در طرف مقابل از تخریب روحی و روانی در وجود خود جلوگیری کنند.


 


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر توجه به تفاوت های فردی در مدارس استثنایی تاکید کرد و اظهار داشت: زندگی بخشی به دانش آموزان با نیاز های ویژه در قالب آموزش های عملی و مهارت آموزی ضروری است.


 



محمد محسن بیگی تقویت توانمندی دانش آموزان با نیاز های ویژه را از مهمترین اهداف آموزش و تحصیل آنها دانست و خاطر نشان کرد: افزایش توانمندی این دانش آموزان زندگی را برای آنها لذت بخش کرده و از عوارض ناشی از معلولیت جلوگیری می کند.


 


وی با عنوان اینکه بیان کردن نقص و معلولیت یک فرد بزرگترین شکنجه روحی و روانی برای اوست، گفت: باید در مدارس استثنایی توانمندی های دانش آموزان را به گونه ای تقویت کنیم تا مورد هجوم روحی و روانی قرار نگیرند.


 


محسن بیگی بر تقویت اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان معلول تاکید و تصریح کرد: نجات یک فرد نجات جامعه است.


 


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت در خانواده، مدرسه و سطوح بالاتر کاری سخت است، گفت: شاخصه ها و اصول مدیریت در هر سطحی مشترک هستند و آشنایی با این اصول و کاربرد عملی آنها لازمه موفقیت در مدیریت است.


 



محمد محسن بیگی گفت: از آنجا که تربیت و پرورش انسان هایی دارای روح، روان و اختیار مهمترین هدف آموزش و پرورش است، مدیریت در آموزش و پرورش با سایر نهاد ها تفاوت داشته و مدیریت دستوری و از بالا به پایین در دستگاه تعلیم و تربیت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.


 


وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش می خواهیم میزان آگاهی افراد را افزایش دهیم تا منجر به تغییر رفتار و اصلاح رفتار آنها شود افزود: دل دادن دانش آموزان به صحبت های معلم با زور و اجبار امکان پذیر نیست پس جلب اعتماد دانش آموزان و پاسخ محبت آمیز به نیاز های عاطفی آنها لازمه دست یابی به اهداف آموزشی و پرورشی در کلاس های درس است.


 


بر پایه این گزارش؛ همایش یک روزه مدیران مدارس استثنایی سراسر استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در مجتمع فرهنگی آموزشی دانش آموزان استثنایی کوهپایه برگزار شد.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است