قانون حمایت از معلولان مظلوم واقع شده است

8 شهریور 1395

علی یعقوبی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل : طرح های توانمندسازی بسیاری در کشور اجرا می شود ولی قانون حمایت از معلولان به طور علنی مظلوم واقع شده و در برخی مناطق اجرا نمی شود.


 


وی با بیان اینکه در راستای توانمندسازی افراد معلول طرح های جدیدی ارائه شده است، افزود: همگی این طرح ها مبتنی بر خانواده تدوین شده و رویکرد اصلی سازمان نیز به طرف نگهداری روزانه سوق پیدا کرده است.


 


یعقوبی با اعلام اینکه این طرح برای یک سال اخیر بود و در یک سال گذشته به 50 نفر افراد دارای آسیب نخاعی ارائه خدمات شده است، ادامه داد: مناسب سازی مکان های عمومی و ادارات یک مسئله اصلی برای تحقق اهداف این طرح ها است که متاسفانه در استان اردبیل روند مطلوبی ندارد.


 


معاون توانبخشی بهزیستی استان اضافه کرد: عصر کنونی با همه پیشرفت های خود دیگر زمانی نیست که یک معلول به خاطر محدودیت های خود در خانه مانده و از تمام خدمات اجتماعی و فرهنگی محروم بماند.


 


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح مناسب سازی ادارات و مکان های عمومی باید توسط رسانه ها پیگیری جدی شود، اظهار داشت: رسانه ها توان به چالش کشیدن این موضوع را دارند و باید در راستای احقاق حق معلولان عزیز دست به این اقدام بزنند.


 


یعقوبی با اشاره به اینکه تصویب قانون حمایت از معلولان پیگیری نمایندگان را می طلبد، تصریح کرد: در صورت تصویب و اجرای این قانون بیشتر از 70 درصد مشکل ها و دغدغه های معلولان عزیز کشور مرتفع خواهد شد.


 


معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خاطر افزایش سالمندان در پیشنهادی خواستار تشکیل شورای ملی سالمندان شد و خاطر نشان کرد: پیگیری مسئولان و برنامه ریزی برای تحقق این مهم باید هر چه سریع تر شروع شود.


 


منبع : شبستان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است