500 تا یکهزار جلد کتاب نویسندگان معلول خریداری می شود

8 شهریور 1395

انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی، موسسه خانه کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری آوای معلولان، دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» را برگزار می کند.


دبیر دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» گفت: معلولیت و توانمندسازی این افراد، یکی از موضوعات مهم در عرصه های فرهنگی است، هدف از برگزاری چنین جشنواره ای بیش از هر چیز، شناسایی افرادی است که با وجود معلولیت فعالیت دارند.


منصور برجیان افزود: بسیاری از این افراد استعدادهای ویژه ای دارند، دست به قلم هستند و اگر زمینه فراهم باشد، شکوفا می شوند، با برگزاری این جشنواره قصد داریم از آنها تقدیر کرده و زمینه را برای توانمندسازی هرچه بهترشان مهیا کنیم.


مدیر عامل انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران ادامه داد: جامعه باید نسبت به این مسائل توجیه شود و همه بدانند معلولان علیرغم همه مسائلی که برای زندگی آنها در شهر وجود دارد و امکانات برای رفت و آمد آنها در همه جا فراهم نیست، مستعد هستند.


به گفته برجیان، مشکلات جسمی هیچگاه نباید سدی در برابر این افراد باشد، فعالیت و حضور در اجتماع براساس توانایی های این افراد حق طبیعی آنهاست.


وی با تاکید به تلاش هایی که توسط افراد غیرمعلول برای معلولان صورت گرفته، گفت: این جشنواره رقابتی است و کتاب های که به بخش داوری می رسد، توسط خانه کتاب ارزیابی می شود، بخشی هم با عنوان جایزه ویژه در نظر گرفته ایم که ازآثار و نوشته های معلولان تقدیر می شود.


دبیر جشنواره «معلول، معلولیت و توانمندسازی » اضافه کرد: چنین جشنواره هایی حداقل توانمندی و استعداد معلولان را نمایش می دهند، وقتی آثار ارزشمند این افراد در معرض دید همگان قرار گیرد، جامعه به آنها اعتماد می کند و همه باور می کنند که معلولان بیش از آن چه که فکر می کنند قادر به خلق و تولید هستند.


وی توضیح داد: در پی توافق با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار است از 500 تا یکهزار جلد از کتاب های افراد معلول خریداری شود تا انگیزه کافی برای این هنرمندان و صاحبان قلم ایجاد شود.


وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در کتابخانه ملی برگزار شود،خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی از این حرکت حمایت کرده است هرچند خانه کتاب هم تهیه و چاپ پوستر جشنواره را هم عهده دار شده است.


برجیان، با بیان اینکه شهرداری در این جشنواره همکاری نکرده است، گفت: از شهرداری درخواست بنر و بیلبورد در سطح شهر داشتیم اما موافقت نکردند، مشکل اینجاست که در کشور ما همه چیز در محور پول می چرخد.


وی با بیان اینکه انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران تنها انجمنی است که برای معلولان کار می کند، از مردم و مسئولان خواست تا مسئله توانمندی سازی معلولان را جدی بگیرند تا همه چیز در حد حرف باقی نماند.


به گفته برجیان، معلولان می توانند منشا برکت در اجتماع شوند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است