مرکز تربیت‌ شنیداری در رفسنجان افتتاح شد

10 شهریور 1395

با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمان و مسؤولان محلی، صبح امروز مرکز تربیت شنیداری، کم‌شنوایی و ناشنوایی نیوشان در رفسنجان بهره‌برداری شد.


 


محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در حاشیه این افتتاحیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به نیازسنجی از خانواده‌ها و بچه‌هایی که مشکلات کم‌شنوایی داشتند و بعضا منجر به مشکلات گفتاری شده بود، احساس شد، مرکز در رفسنجان راه‌اندازی شود.


 


وی با بیان اینکه این مرکز به عنوان مهدکودکی ویژه بچه‌های ناشنوا است، تصریح کرد: امروز 10 نفر از بچه‌هایی مشکلات شنوایی را داشتند‌ در این مرکز ثبت‌نام شده‌اند.


 


حیدری با اذعان بر اینکه اگر تربیت‌شنیداری بچه‌ها انجام نشود با همین روال عقب‌ماندگی از اجتماع و تفاوت در بهره هوشی برایشان پیش می‌‌آید، ابراز داشت: سازمان بهزیستی این مراکز را ایجاد و به بخش خصوصی واگذار می‌کند و در قبال پذیرش بچه‌ها یارانه‌ای در حدود 350 هزار تومان به ازای هر کودک در اختیار مرکز قرار می‌دهد.


 


وی ادامه داد: مبلغی حدود 100 هزار تومان هم خانواده‌ها پرداخت می‌کنند و اگر نیاز به کاشت حلزون و خدمات ویژه توان‌پزشکی و توان‌بخشی داشته باشند، 98 درصد را سازمان بهزیستی متقبل می‌شود.


 


رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در حال حاضر پنج نفر نیرو در این مرکز مشغول به کار هستند.


 



حیدری خاطرنشان کرد: نیازمندان این حوزه قبلا به کرمان و بعضی استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند که خطرات مسیر هم بود و با افتتاح این مرکز هزینه ایاب و ذهاب و خطرات جاده حذف شده است.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است