پارالمپیک ریو/ پرچم ایران در برزیل برافراشته می شود

13 شهریور 1395

در این مراسم که با حضور شهردار ریو و مسئولان کاروان پارالمپیک ایران برگزار خواهد شد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ساعت 09:30 دقیقه به وقت محلی به اهتزاز در خواهد آمد.


در ابتدا شهردار دهکده به تیم های حاضر در مراسم خوشآمد خواهد گفت، سپس سرود ملی کشورهای شرکت کننده نواخته شده و پرچم کشورها به اهتزاز درمی آید. در پایان نیز برنامه کوتاه هنری اجرا شده و نماد بازیها به تیم های حاضر در این رقابت ها اهدا خواهد شد.


در فاصله پنج روز مانده به آغاز پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ریو نخستین جلسه ریاست کمیته در دهکده بازیها با حضور سرپرستان تیم های اعزامی برگزار شد.


در این جلسه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص مسائل کلی از جمله رفت و آمد ورزشکاران، شرایط تمرینی، تغذیه و خواب شرکت کنندگان و مسایل فرهنگی با سرپرستان گفت و گو کردند.


هشتمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو از 8 تا 18 سپتامبر ( 17 تا 28 شهریور) با حضور بیش از چهار هزار و 500 ورزشکار معلول و ناتوان جسمی از 175 کشور جهان برگزار می شود.


کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازی های پارالمپیک 2016 ریو با نام «منا» و با شعار «توکل، اراده و افتخار» با ترکیب 111 ورزشکار و در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی ها حضور دارد.


کاروان ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته آقایان و بانوان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسکتبال با ویلچر شرکت می کنند.


کم شمارترین رشته ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در رشته های شنا، قایقرانی و دوچرخه سواری هر کدام با یک ورزشکار و پرشمارترین ورزشکاران ایران در رشته دوومیدانی با 27 ورزشکار هستند.


شهلا بهروزی راد نماینده رشته قایقرانی کانو، شاهین ایزدیار در رشته شنا و بهمن گلبارنژاد نماینده ایران در رشته دوچرخه سواری در بازی های پارالمپیک 2016 ریو هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است