هراس برگزار کنندگان پارالمپیک از صندلی های خالی ریو 2016

15 شهریور 1395

چند روز دیگر بازی های تابستانی پارالمپیک ریو 2016 آغاز می شود. ولی برگزار کنندگان بازیها امیدوارند جذب تماشاگران در لحظات آخر به پر کردن صندلی های خالی، تامین بودجه و اجتناب از انتقادها کمک کند.


آنها نگران هستند که از دومین مرحله بازی های ریو به عنوان 'بازی های غفلت شده' یاد شود.


کسری بودجه، کاهش امکانات، کمبود داوطلب و فروش پایین بلیت بازیها بر شمارش معکوس آغاز مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه در ورزشگاه ماراکانا سایه افکنده است و بیم آن می رود که تماشاگران کمتری حتی نسبت به بازیهای المپیک ریو در ورزشگاهها حضور یابند.


به هر حال، ورزشکارانی که هم اکنون به فرودگاه بین المللی گالیائو می رسند، امیدوارند که افزایش فروش بلیت ها ، جو بازیها را نجات دهد.


حمل مشعل پارالمپیک ریو، به عنوان بهترین فرصت برای افزایش شور و اشتیاق عمومی محسوب می شود. نیمی از دو و نیم میلیون بلیت بازیها برای 500 مسابقه مدال ها فروخته شده است. این در حالی است که قیمت بلیت ها 2.30 پوند یعنی یک چهارم قیمت ارزان ترین صندلی در المپیک است.


در همین حال، هفته گذشته کارزار اینترنتی فروش بلیت در انگلیس برای خرید بلیت برای کودکان برزیلی آغاز شد. این کارزار اکنون از هدف اولیه خود فراتر رفته است.


دونووان فرتی مدیر فروش بلیت های ریو 2016 گفت که افزایش تقاضا در میان ساکنان ریو در هفته گذشته او را دلگرم کرده است.


وی در این باره گفت: ما راه طولانی در پیش داریم، ولی از تقاضا برای خرید بلیت در آخرین دقایق خوشحال هستیم. قیمت پیشنهادی بلیت ها کمتر از تماشای یک فیلم است. ما به مردم می گوییم که می توانند از تماشای رقابت های عالی ورزشکاران لذت ببرند و یک روز عالی را در پارک المپیک سپری کنند.


پر شدن صندلی ها نه فقط برای حمایت از ورزشکاران، بلکه برای به حداکثر رساندن تاثیر بازی های پارالمپیک مهم است. امید می رود چنین تجربه ای بتواند طرز فکر مردم را در مورد افراد دارای معلولیت تغییر دهد.


آماده سازی مسابقات با مشکلات بودجه روبرو بوده است. برزیل در حال حاضر با بدترین رکود اقتصادی خود در طول چند دهه اخیر روبرو است. ماه گذشته برگزار کنندگان بازیها مجبور شدند برای جبران کسری بودجه، سالن های کوچکترین را برای بازیها درنظر بگیرند.


بخشی از پارک المپیک دئودورو تعطیل شد و برخی از مسابقات مانند شمشیر بازی با ویلچر به پارک المپیک اصلی در بارا انتقال یافت. برگزاری جشن ها لغو و نمایشگرهای بزرگ پایین آورده شد. همچنین1900نفر از کارکنان موقت المپیک ریو نیز اخراج شدند. تعداد صندلی کاهش پیدا کرد. این در حالی است که برگزار کنندگان بازیها ابتدا امیدوار بودند 3.4 میلیون قطعه بلیت به فروش برود.


اتحادیه پارالمپیک بریتانیا این وضعیت را نگران کننده توصیف کرد، ولی پنی بریسکو رییس کاروان پارالمپیک بریتانیا گفت که ورزشکاران این کشور آماده اند تا این بازیها با همان استاندارد چهار سال پیش برگزار شود.


بریسکو گفت: با حمایت مردم در بریتانیا و حضور یک تیم بسیار با تجربه در ریو، بهترین فرصت را برای درخشش ورزشکارانمان در پارالمپیک ریو فراهم خواهیم کرد.


با این حال منتقدان می گویند هزینه های پیش بینی نشده مثل تخلیه و پر کردن مجدد استخر المپیک ریو به پارالمپیک کشیده شده است. اما برگزارکنندگان بازیها علت را کاهش درآمد حاصل از فروش بلیت بازیها و کاهش حمایت های مالی می دانند. حتی با این کاهش ها هم، برگزارکنندگان بازیها مجبور شدند برای تامین هزینه های غذا و نقل و انتقال ورزشکاران مبلغ 34.5 میلیون پوند به دولت و مسئولان شهر ریو بپردازند.


سر فیلیپ کراون رییس کمیته بین المللی پاراالمپیک گفت: من کاملا مطمئن هستم که ریو 2016 از نظر عملکرد ورزشکاران، بهترین بازی های پارالمپیک خواهد شد که تاکنون برگزار شده است.


وی افزود: نشانه هایی از پیشرفت در سال های اخیر مشاهده شده است. شبکه جدید حمل و نقل عمومی برای ویلچرسواران قابل دسترس است، هر چند اتوبوس های زیادی به این امکانات مجهز نشده اند. مناطق معدودی از شهر ریو دارای مسیرهای هموار برای رفت و آمد ورزشکاران معلول هستند. تا قبل از ورود 2 هزار ورزشکار ویلچری و 30 سگ راهنما، در فرودگاه ، تعداد آسانسورها، سرویس های بهداشتی مخصوص معلولان و دیگر امکانات افزایش یافته است.


ترزا کاستا، از موسسه حمایت از حقوق معلولان برزیل گفت: شرایط در ریو بسیار سخت است.


وی افزود: افراد معلول باید برای کسب حقوق اولیه خود و دسترسی به بهداشت و تحصیل بجنگند. زندگی با معلولیت در ریو آسان نیست.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است