نظرات معلولان و جانبازان در طرح‌های مناسب سازی معابر لحاظ شود

18 شهریور 1395

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر ضرورت استفاده از نظرات و مشورت معلولان و جانبازان در اجرای طرح‌های مناسب سازی معابر تأکید کرد.


 



امیر قادری در جلسه کمیته مناسب سازی استان اظهار کرد: ایجاد حساسیت در مناسب سازی معابر و نقاط مختلف سطح شهر برای معلولان از اهمیت زیادی برخوردار است.


 


وی از اعلام اسامی ادارات فعال و نیز دستگاه‌هایی که در زمینه مناسب سازی کوتاهی کرده‌اند پس از ارزیابی‌های نهایی خبر داد و گفت: اگرچه منابع اعتباری محدود است، اما بخشی از اقدامات در حوزه مناسب سازی وابسته به مدیریت صحیح است و باید این مدیریت به طور کامل شکل گیرد.


 


معاون استاندار کردستان با بیان اینکه منطقه بهاران سنندج به عنوان پایلویت مناسب سازی معابر در این شهر انتخاب شده است، گفت: طی یک بازه زمانی مشخص، باید شهرداری اقدامات جامعی را در راستای تحقق این مهم انجام بدهد و گزارش این امر را به کمیته مناسب سازی استان ارائه بدهد. نمونه چنین کاری باید در شهرداری‌های مراکز شهرستان‌های دیگر استان نیز اجرا شود و در هر کدام از این شهرها یک منطقه پایلوت برای مناسب سازی کامل در دستور کار قرار بگیرد.


 


وی با بیان اینکه باید در عمل به نقش و جایگاه معلولان اعتقاد داشته و به آن اهمیت بدهیم، بیان کرد: لازم است میان بخش عمرانی و شهرسازی با بهزیستی در ارتباط با موضوع مناسب سازی، ارتباط بیشتری برقرار شود.


 


معاون استاندار کردستان خواستار استفاده حداکثری از نظرات و مشاوره‌های معلولان و جانبازان در اجرای طرح‌های مناسب سازی شد و خاطرنشان کرد: باید فضا و سکونتگاه‌های شهری و روستایی به گونه‌ای آماده شود تا معلولان و جانبازان در آن احساس آرامش کرده و امکان استفاده مناسب را داشته باشند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است