تشویق نابینایان برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تهران

7 مهر 1395

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از اجرای طرح "گردشگری با صدای مهر" به منظور ترغیب نابینایان برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران همزمان با آغار هفته گردشگری خبر داد.


 


رجبعلی خسروآبادی گفت: راهنمایان گردشگری، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مرتبط با صنعت گردشگری می‌توانند با ارسال فایل‌های صوتی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران در این طرح مشارکت کنند.


 


او اجرای این طرح را در راستای تحقق شعار سازمان جهانی گردشگری سال 2016، "گردشگریِ برای همه" عنوان کرد و افزود: استفاده از جاذبه‌های گردشگری یک حق شهروندی است و نباید به دلیل معلولیت، فردی را از حقوق شهروندی بی‌بهره گذاشت.


 


خسروآبادی ادامه داد: اولین برگ از کتابچه راهنمای گردشگری برای نابینایان که به خط بریل تهیه شده، در همایش "گردشگری برای همه" که در پردیس دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.


 


وی همچنین از همه علاقه‌مندان به حوزه گردشگری درخواست کرد، با ارسال یک فایل صوتی، حس خوب خود را از بازدید یک جاذبه تاریخی و طبیعی، با همشهریانی که امکان تجربه حس دیداری ندارند، به اشتراک بگذارند.


 



خسروآبادی افزود: تا پیش از فرارسیدن روز میراث فرهنگی، صداهای ارسالی به دبیرخانه "گردشگری با صدای مهر" داوری و به انتخاب تعدادی از شهروندان روشن دل، به 10 صدای برتر که بهترین حس یک جاذبه تاریخی را به شنونده منتقل کند، هدایایی اهدا می شود.


 


طرح گردشگری با صدای مهر تا روز ملی میراث فرهنگی اردیبهشت 96 ادامه دارد.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است