رقابت دو و میدانی‌کاران ناشنوای قم برای کسب مجوز مسابقات جهانی

7 اردیبهشت 1395

بعد از کسب مجوز حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان توسط سه ورزشکار موفق این هیات، اکنون دختران و پسران دو و میدانی‌کار ناشنوای قم به رقابت‌های قهرمانی دو و میدانی ناشنوایان ایران اعزام شده‌اند.


 


هدف از حضور در این پیکارها علاوه بر تلاش برای کسب مقام‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز سال 1395 دو و میدانی ناشنوایان ایران، راهیابی به اردوی تیم ملی ناشنوایان ایران برای کسب مجوز همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی 2016 این رشته است.


 


این در حالی است که دو و میدانی‌‌کاران ناشنوای کشورمان مسابقات جهانی به میزبانی کشور بلغارستان را پیش‌رو دارند و برای اینکه تیم ملی را در این پیکارها همراهی کنند، باید از فیلتر رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با کسب بهترین عنوان عبور کنند.


 


تیم دو و میدانی هیات ورزش‌های ناشنوایان استان قم به منظور حضور در مسابقات دو و میدانی سال 1395 قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی مردان و بانوان ناشنوای ایران روز پنجم اردیبهشت ماه به شمال غرب ایران و شهر میزبان این رقابت‌ها یعنی اردبیل اعزام شده است.


 


این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی انجمن دو و میدانی‌ فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشورمان، این دوره از پیکارهای قهرمانی کشور از امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه به مدت سه روز به میزبانی هیات ورزش‌های ناشنوایان استان اردبیل به انجام خواهد رسید.


 


با توجه به برنامه‌ای که فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان به هیات‌های استانی ارسال کرده، ابتدا مسابقات بخش بانوان به انجام می‌رسد و سپس مردان ناشنوای دو و میدانی‌کار با هدف کسب مقام‌های برتر و راهیابی به تیم‌ ملی دو و میدانی ایران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


 


بر همین اساس تیم هشت نفره دو و میدانی هیات ورزش‌های ناشنوایان استان قم در مواد 100 متر،‌ 200 متر،‌ 400 متر، 800 متر، 1500 متر و همچنین رشته‌‌های پرتابی نظیر پرتاب وزنه و پرتاب نیزه، در رقابت با دیگر حریفان شرکت کننده، به روی پیست خواهد رفت.


 


این در حالی است که در رشته پرش طول و پرش ارتفاع این دوره از مسابقات مرضیه کریمی دارنده مدال سال قبل مسابقات دو و میدانی ناشنوایان ایران عضو تیم اعزامی هیات ورزش‌های ناشنوایان استان قم است و برای تکرار موفقیت سال قبل خود با سایر رقبا به رقابت خواهد پرداخت.


 


همچنین معصومه نیک‌سیرت در مواد 1500 و800 متر،‌ فاطمه چهره‌قانی در 800 متر و 400 متر و فاطمه عیسی‌آبادی در ماده 100 متر سرعت و همچنین در رشته پرش طول این دوره از رقابت‌ها برای نشان دادن توانایی‌های خود به مصاف حریفان می‌روند.


 


در ترکیب تیم اعزامی هیات ورزش‌های ناشنوایان استان قم، نسرین مستعلی در مواد 100 و 200 متر به میدان می‌رود و فاطمه حسینی در مواد 400 و 800 متر به دیدار سایر رقبای خود پیکار می‌کند، ضمن اینکه مریم عیسی‌آبادی در مواد پرتاب وزنه و 200متر و زهرا شهبازی در مواد پرتاب وزنه و پرتاب نیزه برای تیم قم به دنبال کسب مدال هستند تا سهمیه مسابقات جهانی بلغارستان در تیرماه سال جاری را کسب کنند


 


منبع :فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است