ورزش ناشنوايان در سكوت سنگين بي توجهي

11 اردیبهشت 1395

'خبر قهرماني بانوان ناشنواي استان اردبيل در رقابت هاي دووميداني قهرماني كشور خوشحال كننده و غرور آفرين بود.


بانوان اردبيلي در اين رقابت ها با درخشش و با كسب 56 امتياز در سكوي اول قرار گرفتند و افتخاري ديگر براي استان به دست آوردند.


قهرماني اين ورزشكاران با استعداد، قدرتمند و توانا عاملي براي احساس شرمندگي كساني است كه تاكنون به آنها توجه نكرده اند و به اندازه توانايي و حقشان آنها را مورد عنايت قرار نداده اند.


آنها با سكوت خود ، حرف دلشان را با ما در ميان مي گذارند . ورزشكاران ناشنواي استان و هيات ورزشهاي ناشنوايان در سال هاي اخير بزرگترين و بالا ترين افتخارات را نصيب استان كرده اند و عليرغم اين درخشش و افتخارآفريني ها كمتر مورد توجه قرار گرفته اند.


اين قهرمانان زندگيشان سراسر غرق در سكوت است. آنها زندگي شان را با سكوت مي سازند . سكوتي كه سرشار از لبخند، عشق و هيجان است. آنها زندگي آرام و گوش هاي بدون دغدغه شنيدن دارند. مسئوليني كه در استان دم از خدمت بي منت مي زنند و رسيدگي و توجه به امور محرومان را در اولويت كارهاي خود مي پندارند بايد سكوت ناشنوايان ورزشكار استان را بشنوند و برتلاش و كوشش و سعي و اهتمام آنها ارج بگذارند و با بهانه قرار دادن هر موفقيت و هر حركتي به نوعي با شنيدن صدها معني و مفهوم سكوت آنها، اين عزيزان را براي تلاش بيشتر و رسيدن به موفقيت هاي چشمگير ورزشي تشويق و ترغيب نمايند.


چند درصد از جامعه ورزشي استان و مسئولان قدرقدرت و مدعي منطقه ما با نام مريم عبدي فر آشنا هستند؟ آيا مي دانند اين بانوي ناشنوا در سكوت خود يكي از نام آورترين ورزشكاران استان بوده و اولين بانوئي است كه در ورزش ناشنوايان در رشته دووميداني در مسابقات آسيايي مدال طلا را به گردن آويخته است؟ آيا او را كه يكي از افتخارآفرينان استان است در كدام محفل و جلسه اي به اندازه حق خودش مورد تشويق قرار داده اند؟


دل آدم به درد مي ايد. با همه احترامي كه به تمامي ورزشكاران و تلاشگران عرصه ورزش در استان قائل هستيم بايد بگويم كه وقتي در يك مسابقه غير معتبر، ورزشكاري مدال مي گيرد در شهر ما زمين و زمان را از بنرهاي مختلف تبريك پر مي كنند ولي ناشنوايي چون مريم عبدي فر در مسابقه اي مهم چون قهرماني آسيا در سكوي اول قرار مي گيرد و در سكوت مطلق گرد فراموشي بر روي قهرمانيش مي نشيند.


هيات ورزش هاي ناشنوايان استان نيز مانند ورزشكارانشان در سكوت بي توجهي روزگار مي گذراند و در سكوت با افتخارآفريني براي استان گام بر مي دارد.


هرچند اداره كل ورزش و جوانان تا آنجا كه مي تواند گوشه اي از چشم هاي پر مهر و عنايت خود را به ورزشهاي ناشنوايان مي دوزد ولي بدون تعارف بايد ادعا كرد ورزشكاران ناشنواي استان مستحق توجه و عنايت بيشتر هستند و اين امر نبايد تنها از طرف اداره كل ورزش و جوانان باشد لازم است همه مسئولين و دست اندركاران استان و علي الخصوص استاندار به اين قهرمانان توجه ويژه اي داشته باشند .


آيا هيات ورزشي كه بتواند در مسابقات آسيايي 12 ورزشكار اعزام نمايد مستحق تشويق، ترغيب و حمايت بيشتر نيست؟


قهرماني قهرمانان و فعاليت هيات ورزش هاي ناشنوايان از سوي رسانه هاي استان نيز بيشتر با سكوت مواجه مي شود و بخوبي اقدامات آنها منعكس نمي شود تا جامعه در جريان كارهاي بزرگ آنها قرار بگيرد. اميد است در سال 95 در محضر مسئولان براي هيات ورزشهاي ناشنوايان استان حسابي مخصوص باز شود و آنها بخوبي مورد حمايت قرار گيرند'.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است