شهریان: استفاده از مربی خارجی برای تیم های ملی بانوان ضروری است

17 اردیبهشت 1395

رباب شهریان پس از بازدید از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان که خود را برای حضور درپارالمپیک 2016 ریو دوژانیرو آماده می کنند، در جمع خبرنگاران کسب این سهمیه را برای کاروان پارالمپیک کشورمان بسیار ارزشمند خواند و افزود: کسب این افتخار نشان دهنده توسعه ورزش زنان و ارتقاء نسبت به پارالمپیک پیشین است.


 


معاون امور ورزش بانوان، ورزشکاران معلول و جانباز را موجب افتخار و سربلندی ایران اسلامی دانست و گفت: زنان والیبال نشسته ایران با کسب سهمیه پارالمپیک شعار رئیس فدراسیون یعنی «توکل، اراده و افتخار» را عملیاتی کردند.


 


وی ادامه داد: هنگامی که به عنوان مسئول در این اردوها حاضر می شویم و انگیزه و تلاش ورزشکاران را از نزدیک می بینیم، برای حمایت بیشتر مجاب و ترغیب می شویم.


 


شهریان در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه های المپیک و پارالمپیک تاکنون رضایت بخش بوده ؟ گفت: ما همچنان اعتقاد داریم اگر این فرصتها در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد و از پتانسیل آن ها به خوبی استفاده شود، نتایج خوبی دربر خواهد داشت.


 


معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان کسب 9 سهمیه را بسیار ارزشمند دانست و افزود: کسانی که دستی در ورزش دارند، به خوبی می دانند که گرفتن حتی یک سهمیه با چه دشواری ها و زحماتی همراه است؛ پس یک پله ارتقاء در سهمیه می تواند نشانه توسعه و پیشرفت ورزش زنان کشور باشد.


 


وی در ادامه در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی برای تیم ملی بسکتبال گفت: یکی از کارهایی که فدراسیون بسکتبال و ما در حال پیگیری آن است موضوع بسکتبال بانوان است در سفر اخیری که به ارومیه داشتم جلسه‌ای در ارتباط با بسکتبال برگزار کردیم تا در خصوص برگزاری مسابقات چند جانبه در این شهر اقدام کنیم اما واقعیت این است که حضور در مسابقات بین المللی و همینطور برگزاری مسابقات بین المللی فرایندی دارد که باید انجام شود ولی یکی از دغدغه‌های من این است که بتوانیم قولی که به ورزشکاران دادیم را عملیاتی و این مسابقات را برگزار کنیم.


 


معاون امور ورزش بانوان ادامه داد: آنچه برای بسکتبال بانوان اهمیت دارد این است که بتوانیم پوشش بانوان مسلمان را در مجامع بین المللی تصویب کنیم.


 


شهریان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر استفاده مربیان خارجی در رشته‌های مختلف ورزش بانوان،‌ اظهار داشت: بحث استفاده از مربی خارجی برای ورزش بانوان ضرورت دارد باید انجام شود و در برخی از رشته‌ها درحال پیگیری‌ است مثل قایقرانی، دو و میدانی و جودو تا بتوانند از مربی خوب خارجی استفاده کنند.


 


وی افزود: مربی شرایط خاصی دارد و باید از افرادی استفاده کنیم که قابلیت‌های خوبی داشته باشند؛ مثلاً رشته والیبال که مربی خارجی آن می‌تواند در توسعه این رشته نقش تأثیرگذاری داشته باشد. برای رشته دوچرخه سواری نیز می‌خواستیم اقدام کنیم اما چون فدراسیون درگیر کسب سهمیه المپیک است این موضوع به تعویق افتاد که امیدوارم بعد از بازی‌های المپیک بتوانیم حضور مربیان خارجی را در رشته ‌هایی که نیاز دارند شاهد باشیم.


 


معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر در خصوص انتخاب نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: مریم دباغ نایب رئیس بانوان این فدراسیون است که ابلاغ خود را دریافت کرده است.


 


شهریان در واکنش به این نتایج اخیر تیم ملی قایقرانی اظهار داشت: کسب این سهمیه جای تقدیردارد که پرچم کشورمان را در رشته قایقرانی در بخش بانوان در میان کشورهای شرکت کننده داشته باشیم.


 


وی در پایان در خصوص تکلیف نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری اظهار داشت: با محمود صیدانلو رئیس این فدراسیون صحبت کردم و قرار است نایب رئیس بانوان این فدراسیون نیز به زودی مشخص شود.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است