عملکرد کاروان ایران در پارالمپیک ریو آسیب‌شناسی می‌شود

5 مهر 1395

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک از عملکرد کاروان اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک ریو ابراز رضایت کرد اما در عین حال تاکید کرد که عملکرد کلی کاروان و تک تک رشته ها آسیب شناسی خواهد شد تا بر اساس نتایج کلی این کار، برنامه کمیته برای چهار سال آتی و حضور در رویدادهای پیش رو مشخص شود.


 


مسعود اشرفی با ابراز رضایت نسبت به تعداد مدال‌های به دست آمده و عملکرد کاروان اعزامی به پارالمپیک ریو خاطرنشان کرد: از عملکرد کلی کاروان و ورزشکاران کشورمان راضی هستیم، اما این یک کلیت است.


 


وی با یادآوری اینکه کاروان ورزش معلولان ایران در ۱۲ رشته در بازی های پارالمپیک ریو شرکت داشت، افزود: هر یک از این رشته ها در جای خود و به صورت جداگانه به لحاظ عملکردی که ورزشکارانشان در ریو داشتند، مورد آسیب شناسی قرار می گیرند.


 


دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه «آسیب شناسی رشته های اعزامی به پارالمپیک ریو از چه زمان آغاز می شود و نتیجه نهایی چه تاثیری در برنامه ریزی های آتی دارد؟»، گفت: این کار را شروع کرده ایم؛ کمیته ملی پارالمپیک بلافاصله بعد از بازی های ریو، در بخش فنی جمع آوری نتایج و چگونگی عملکرد هر یک از رشته ها و ورزشکاران را بر اساس گزارش های دریافتی از سرپرست آنها آغاز کرد. در ادامه اعضای کارگروه آسیب شناسی عملکرد کاروان ایران، با هر یک از رشته ها به صورت جداگانه و با حضور سرپرست و مربی آن رشته جلسه گذاشته و چگونگی عملکردها را به صورت دقیق تر مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.


 


وی در این رابطه ادامه داد: آسیب شناسی تک تک رشته ها در پارالمپیک ریو بین ۳ تا ۶ ماه زمان می برد؛ بعد از اتمام این کار و بر اساس همه جوانب و ارزیابی های صورت گرفته مشخص خواهد شد چه رشته هایی موفق بوده اند و کدام رشته ها نتوانستند انتظارات را برآوره کنند و دلیل آن چه بوده است.


 


اشرفی همچنین تاکید کرد: بر اساس این نتایج و ارزیابی ها برنامه کمیته ملی پارالمپیک برای چهار سال آینده مشخص خواهد شد. ما چهار سال بعد بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن را در پیش داریم اما پیش از آن در رویدادهای بزرگ و معتبر دیگری مانند بازی های پاراآسیایی باید شرکت کنیم. نتایج آسیب شناسی های انجام شده، برنامه ما را برای چهار سال آینده و تمام رویدادهای مهم طی این مدت مشخص می کند.


 


کاروان ایران در پارالمپیک لندن با ۲۴ مدال (۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۷ برنز) یازدهم شد، اما در ریو با همین تعداد کلی مدال و البته دو مدال طلا کمتر در رده پانزدهم ایستاد. اشرفی در مورد ابراز رضایت از عملکرد کاروان ایران در ریو با وجود افت مدالی نسبت به لندن گفت: ترکیب کاروان اعزامی به ریو با ترکیب کاروان لندن کاملا متفاوت است. در ریو از مجموع ۱۱۱ ورزشکار اعزامی ایران، ۶۰ ورزشکار برای رشته های تیمی بودند، در حالی که تعداد ورزشکاران رشته های تیمی ما در لندن خیلی کمتر بودند.


 


وی یادآور شد: برای ۶۰ ورزشکاری که در رشته های تیمی راهی ریو شدند، حداکثر ۵ مدال تصور می کردیم نه ۶۰ مدال؛ ما برای والیبال نشسته مردان و فوتبال هفت نفره پیش بینی مدال کرده بودیم که حاصل شد. تیم ملی فوتبال پنج نفره هم با احتمال مدال صاحب سکوی دوم شد. علاوه بر همه اینها شرایط پارالمپیک لندن با ریو یکسان نبود.


 


دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پایان تاکید کرد که پس از اتمام آسیب شناسی عملکرد کاروان ایران در تک تک رشته ها، برنامه چهار سال آینده مشخص و اعلام می شود.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است