تصادفات جاده‌ای معلولان بیشتری را به جامعه تحمیل می‌کند

5 مهر 1395

همایون نخعی‌نژاد در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: در بحث مناسب‌سازی حدود 15 سال است که دستگاه‌ها ملزم هستند ساخت و سازی که انجام می‌دهند بر اساس استاندارد تعریف شده باشد و اگر در این ساخت و سازها تخلفی صورت گیرد جای تأسف دارد.


 


وی با اشاره به اینکه در استانی که حدود 15 سال از عمر آن می‌گذرد جای تأسف دارد که اکنون به فکر مناسب‌سازی باشیم افزود: بخشی از مشکلاتی که باعث شده است در استان مناسب‌سازی انجام نشود به اماکنی بر می‌گردد که قبل قانون مناسب‌سازی احداث شده‌اند.


 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه معلولان روز به روز در حال افزایش است و آمار جدید تصادفات و ایجاد معلولیت‌های جدید کم نیست از این رو باید بیشتر به فکر مناسب‌سازی استان باشیم درصورتی که هنوز نتوانستیم زندگی شهری جانبازان را در خراسان جنوبی مناسب‌سازی کنیم.


 


شهرداری‌ها باید معابر شهری را مناسب‌سازی کنند


 


نخعی‌نژاد با بیان اینکه جمعیت کشور روز به روز رو به سمت پیری می‌رود تصریح کرد: باید در استان خراسان جنوبی مناسب‌سازی صورت گیرد و متولیان این موضوع نیز تلاش بیشتر داشته باشند و برای حل این موضوع همه دستگاه‌ها باید با استانداری همکاری کنند.


 


وی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری حق ندارد هیچ سازمان اداری را پایان کار دهد مگر آنکه مناسب‌سازی در آن لحاظ شده باشد و همچنین شهرداری‌ها ملزم هستند معابر شهری را نیز مناسب‌سازی کنند تا یک شهروند معلول بتواند به راحتی در شهر تردد کند.


 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظار می‌رود در گزارشات کاستیها و توانمندیها بیان شود یادآور شد: برای این موضوع هزینه‌های اداری زیادی انجام می‌شود و زمان زیادی صرف می‌شود که اینها بیت المال است و باید در آن دقت شود.


 



نخعی‌نژاد اظهار داشت: دفاتر فنی و شهری و بهزیستی در سطح شهر مستندسازی کنند تا استانداردسازی انجام شود زیرا با رودربایستی نمی‌شود کاری انجام داد و کار اداری و اجرایی تعارف‌بردار نیست و رنجی که معلولان می‌کشند زیاد است و از نظر ما قابل احساس نیست.


 


وی با تأکید بر اینکه باید مناسب‌سازیها اولویت‌بندی شود افزود: انتظار می‌رود در مناسب‌سازی شهری برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد زیرا اگر در ادارات تازه تأسیس مناسب‌سازی لحاظ نشود خسارت زیادی به بیت‌المال وارد می‌شود.


 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحث مناسب‌سازی در افتتاحیه‌ها گفت: در افتتاحیه‌ها نیز باید توجه شود اگر مناسب‌سازی معلولان انجام نشده باشد افتتاح آن پروژه لغو شود.


 


منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است