فعالیت ورزشکاران ناشنوای قم در 9 رشته آقایان و بانوان

9 اردیبهشت 1395

مصطفی علیزاده: خوشبختانه با مساعدت، حمایت و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم سالن ورزشی شهدای صادقیه در اختیار ورزش ناشنوایان و ورزشکاران توانمند این هیأت ورزشی قرار گرفته است.


 


وی ادامه داد: قرار گرفتن این سالن چند منظوره در اختیار هیأت ورزش‌های ناشنوایان این امکان را فراهم کرده که بتوانیم فعالیت‌های متنوع خود اعم از همگانی، قهرمانی و آموزشی در رشته‌های مختلف ویژه ناشنوایان عزیز را به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.


 


رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم بیان کرد: ناشنوایان با توجه به شرایط خاصی که دارند نیاز است تا امکانات خوبی برای‌شان فراهم کنیم تا در فعالیت‌های ورزشی حضور پیدا کنند، خوشبختانه تاکنون امکان فعالیت این عزیزان در 9 رشته فراهم شده است و سعی می‌کنیم در تعداد رشته‌های بیشتری امکان حضور آنها را فراهم کنیم.


 


وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران ناشنوای قم در رشته‌های فوتبال، فوتسال، کاراته، شنا، والیبال، تنیس روی‌میز، دو و میدانی و کشتی فعالیت می‌کنند، در حالی که بانوان ناشنوا به صورت ویژه در رشته‌های شنا، والیبال، تنیس روی‌میز و دو و میدانی به ورزش قهرمانی می‌پردازند.


 


علیزاده با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران ناشنوا برای استان قم، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر ورزشکاران ناشنوای قم در رشته‌هایی نظیر دو و میدانی، فوتسال، کشتی، کاراته و چند رشته دیگر موفقیت‌های چشمگیری برای ورزش قم از میادین داخلی و برون‌مرزی کسب کرده‌اند.


 


وی یاد آور شد: سال گذشته سیاوش زینال‌وند و علی زینال‌وند به عنوان دو تن از فوتبالیست‌های ناشنوای قم در ترکیب تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان به رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اعزام شدند و با درخشش در این بازی‌ها همراه با تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را کسب کردند.


 


رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان قم بیان کرد: کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های فوتبال آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در مسابقات جهانی سال 2016 را نیز برای ملی‌پوشان کشورمان به دنبال داشت و اکنون دو ملی‌پوش فوتبال قم در اردوی تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های جهانی حضور دارند.


 


وی خاطرنشان کرد: دیگر ورزشکار موفق ناشنوایان قم یعنی اسماعیل شاه‌زید در ترکیب تیم ملی فوتسال به رقابت‌های سال 2015 بازی‌های آسیا و اقیانوسیه اعزام شد و این بازیکن نیز با درخشش در کنار دیگر ملی‌پوشان، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد و اکنون به عنوان یکی از ملی‌پوشان فوتبال در اردوی تیم ملی همراه با برادران زینال‌وند برای اعزام به رقابت‌های جهانی ایتالیا آماده می‌شود.


 


علیزاده بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های دو و میدانی مردان و بانوان ناشنوای قم در رقابت‌های قهرمانی کشور به میزبانی اردبیل به سر می‌برند و این تیم که متشکل از هشت ورزشکار و دو نفر همراه است، با امید به کسب مدال در مواد و رشته‌های مختلف به مصاف حریفان می‌رود.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است