88 ورزشكار پارالمپيكي ايران به مسابقات 2016 ريو برزيل راه پيدا كردند

12 اردیبهشت 1395

محمود خسروي وفاه در حاشيه نشست مجمع ساليانه هيات معلولان و جانبازان استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: اين شمار در پارالمپيك 2012 لندن 78 ورزشكار بود كه تاكنون 10 نفر به ان افزوده شده و اميد است تا پايان بازي هاي انتخابي به 95 نفر برسد.


وي يادآور شد: در المپيك پيش رو براي نخستين بار در تاريخ كشور بانوان ايراني در قالب يك ورزش تيمي و آن هم در واليبال نشسته راهي مسابقات خواهند شد.


خسروي وفا گفت: در المپيك لندن ورزشكاران پارالمپيكي ايران به ترتيب 10 مدال طلا، هفت مدال نقره و هفت مدال برنز كسب كردند و انتظار مي رود در پارالميپيك ريو برزيل وضعيت مدال آوري ايران از لحاظ كمي و كيفي ارتقا يابد.


وي ادامه داد: اردوهاي آمادگي بازيكنان راه يافته به پارالمپيك از فروردين ماه بطور منظم در حال برگزاري است و براي آمادگي بيشتر برگزاري اردوهاي خارجي نيز در برنامه تمريني انان گنجانده شده است.


خسروي وفاه گفت: به منظور كسب آمادگي براي مسابقات ريو 2016 تيم تيرو كمان به آلمان، تيم تيراندازي به آلمان و چك اعزام مي شوند و در آنجا اردوي تمريني برگزار خواهند كرد.


وي اضافه كرد: واليبال نشسته آقايان و بانوان نيز به ترتيب به كشورهاي آلمان و چين از قدرت هاي مهم اين رشته ورزشي اعزام خواهند شد تا برابر آنها ديدارهاي دوستانه برگزار كنند.


رئيس فدراسيون ورزش هاي معلولان و جانبازان گفت: در كنار اين اردوهاي برگزاري مسابقات كشوري و همگاني نيز در دستور كار ويژه اين فدراسيون قرار دارد.


وي يادآور شد: در قالب تفاهم نامه هاي منعقد شده با بخش هاي دولتي مقرر شد كارمندان ورزشكار معلول مورد توجه و حمايت جدي قرار گيرند.


خسروي وفا در ارتباط با وضعيت هيات هاي ورزش معلولان و جانبازان در استان ها نيز بيان كرد: در سال گذشته بيش از پنج ميليارد ريال اعتبار به هيات هاي استان ها اختصاص پيدا كرد و تاكنون نيز سعي شده تجهيزات مورد نياز ورزشكاران جانباز و معلول بطور رايگان در اختيار آن قرار گيرد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است