معاون وزیر ورزش: زهرا نعمتی نماد توانمندی یک زن مسلمان در المپیک است

6 مرداد 1395

رباب شهریان در بازدید از اردوی آماده سازی تیراندازی و دیدار با زهرا نعمتی کماندار دارای سهمیه المپیک و پارالمپیک در سایت تیراندازی آزادی گفت: نعمتی نه تنها پرچمدار کاروان ورزشی ایران است بلکه نماد عزم و توانایی زنان ایرانی است که توانسته همزمان سهمیه المپیک و پارالمپیک را کسب کند و این کاری است که حتی در سراسر جهان به ندرت ورزشکاری موفق به کسب چنین موفقیت بزرگی می شود.


وی دلیل پرچمداری نعمتی در المپیک را انگیزه و اعتماد به نفس بالا و توانمندی مثال زدنی این ورزشکار زن عنوان کرد و افزود: پرچمداری کاروان ورزشی ایران در المپیک از میان تمامی رشته ها به تیراندازی با کمان رسید زیرا همه مدیران ورزشی در این زمینه اتفاق نظر داشتند که باید توانمندترین ورزشکار ایرانی حاضر در المپیک پرچمداری کاروان را به عهده گیرد و در زمینه درمورد نعمتی همه این اشتراک نظر را داشتند.


شهریان با آرزوی موفقیت برای بانوی کماندار ایران در المپیک و پارالمپیک ریو، گفت: پرچمداری نعمتی به دلیل زن بودن وی نبوده، بلکه برای توانمندی بی بدیل این ورزشکار است ضمن اینکه نشان می دهد که حجاب محدودیتی برای زنان نیست و آنان این فرصت را دارند تا براساس توانایی هایشان در عرصه های مختلف فعالیت کرده و موفقیت های بزرگی را بدست آورند.


معاون وزیر ورزش ادامه داد: در المپیک های قبلی تنها خوشحالی ما این بود که زنان ایرانی موفق به کسب سهمیه و حضور در المپیک شده اند اما در المپیک ریو همگی دلهره و امید کسب اولین مدال زنان کشور را داریم که امیدوارم با تلاش نمایندگان زن ایرانی در این رقابت ها این مهم محقق شود.


معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: نباید از نقش گسترده و حمایت رسانه های ورزشی از جمله رسانه ملی غافل شویم زیرا انعکاس خوب اخبار و گزارش ها از حضور و موفقیت زنان در رقابت هایی چون بازیهای آسیایی و مسابقات انتخابی المپیک انگیزه ورزشکاران را ارتقا داده است.


شهریان ادامه داد: امروز نگاه مردم و خانواده ها با حمایت ویژه رسانه ها نسبت به ورزش زنان متحول شده و این تغییر در نگاه مردم موجب حمایت بیشتر خانواده ها از زنان برای حضور در عرصه های ورزشی می شود.


وی با اشاره به حضور یک تیم خبری در کنار کاروان ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک ریو گفت: در سال های اخیر ورزشکاران با مشکلات مختلفی از جمله فضا و امکانات ورزشی مواجه بوده اند اما خوشبختانه نعمتی در چنین شرایطی با حمایت های ویژه فدراسیون تیراندازی با کمان توانسته با حضور در اردوهای آماده سازی داخلی و خارجی و مسابقات تدارکاتی به آمادگی بسیار خوبی برسد و نتیجه این برنامه منسجم و دقیق فدراسیون کسب دو سهمیه المپیک و پارالمپیک بوده است.



شهریان حضورش در اردوهای آماده سازی ورزشکاران المپیکی را از وظایف مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عنوان کرد و گفت: وقتی این ورزشکاران با تمام توان و انگیزه بالا در اردوها تمرینات خود را پیگیری می کنند بازدید مسئولان و مدیران ورزشی از این اردوها انگیزه آنان را تقویت می کند ضمن اینکه اگر ورزشکاران مساله یا مشکلی داشته باشند از نزدیک در جریان آن قرار می گیریم .


وی درخصوص حضورش در اردوی آمادگی نعمتی کماندار معلول المپیکی کشورمان نیز گفت: نعمتی تنها ورزشکار معلول المپیکی کشور است و فدراسیون و مسئولان ورزش کاروان المپیک تمامی کارهای لازم و سیستم های حمایتی برای حضور بی دغدغه نعمتی در ریو را فراهم کرده اند.


نایب رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ما امیدواریم زنان ورزشکار ایرانی در المپیک موفقیت کسب کرده و برای کشور افتخار آفرینی کنند اما باور داریم که زنان ما پیش تر و با کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک برای کشور افتخار آفرینی کرده اندو مردم و مسئولان ورزش کشور متوجه این افتخار آفرینی آنان هست.


 


** 6 نایب رئیس زنان فدراسیون رشته های المپیکی به ریو می روند


شهریان گفت: زنان ورزشکار ایرانی در 6 رشته موفق به کسب سهمیه شده اند و نایب رئیسان فدراسیون این رشته ها در راستای تاثیر حمایتی همراه این ورزشکاران به ریو می روند.


وی ادامه داد: همچنین با توجه به محدودیت در اعزام ، روانشناس ، پزشک ، ماساژور ، فیزیوتراپ برای تک تک رشته ها اعزام نمی شود و همانطور که از قبل گفته شد این افراد همراه با کاروان به این رقابت ها اعزام می شوند و قطعا می توانند حمایت های لازم را از ورزشکاران داشته باشند.


سی و یکمین دوره رقابت های المپیک با حضور بیش از 10 هزار ورزشکار از 206 کشور جهان از 15 تا 31 مرداد ماه در شهر بندری ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود و زهرا نعمتی تنها کماندار ایرانی شرکت کننده در این رقابت ها است


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است