بهزیستی توانسته است جایگاه مناسبی درخدمت رسانی به جامعه هدف برای خود درجامعه ایجادکند

17 مرداد 1395

نورانی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضزت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت، بهزیستی خدمات بسیارگسترده به اقشار ضعیف وآسیب دیده جامعه که ازدوران طفولیت تادوران کهنسالی ارائه میدهد و باتوجه به این خدمات گسترده هنوز نتوانسته جایگاه اصلی خودرا درمیان سایردستگاههای اجرایی کسب کند واین وظیفه همه کارکنان بهزیستی است که خدمات وماموریتهای خود را به جامعه و دولت معرفی کنند.


 


وی تاکید کرد، قانون بیش از صد وظیفه برای اداره بهزیستی تعریف کرده است که تعدادی از آنها عبارتند از : حمایت و توانبخشی نابینایان ناشنوایان ،معلولان جسمی ، حرکتی ، ضایع نخاعی ، سالمندان ، بیماران روانی مزمن ، زنان سرپرست خانواده و سرپرست، ایتام ، کودکان بی سرپرست ، کودکان خیابانی و بدسرپرست، دختران و زنان پناهجو ،زنان آسیب دیده اجتماعی و بسیاری موارد دیگر منجمله اجرای برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و حمایتی در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی در دستور کارو فعالیت های این اداره قرار دارد.


 


رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار در خصوص وضعیت فعلی معلولان گفت، هم اکنون 7 هزار معلول ضایع نخاعی ، اعصاب و روان جسمی ، ذهنی و حرکتی در شهرستان شهریار شناسایی شده است که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار تنها نیمی از این افراد تحت حمایت و پوشش اداره بهزیستی قرار دارند و امیدواریم با تزریق اعتبار کافی به این عزیزان نیز خدمات دهیم .


 


وی همچنین در مورد بانوانی که سرپرستی خانواده را برعهد دارند بیان داشت، حمایت اداره بهزیستی از 1316 خانواده زنان ، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست و نیز 204 نفر دانشجو اعم از معلولان و فرزندان زنان سرپرست خانواده تحت کمک به شهریه آنها بوده است.


 


نورانی در این نشست تشریح کرد: هم اکنون 23 مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی ، 12 مرکز اعصاب و روان ، 8 مرکز نگهداری سالمند ، 3 مرکز نگهداری معلولان ذهنی و 3 مرکز روزانه آموزش جسمی ، حرکتی و اعصاب و روان ، دو مرکز خدمات بهزیستی روزانه که هر کدام به هزار پرونده توانبخشی خدمات می دهند ، 3 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و یک مرکز دخترانه و سه مرکز پسرانه در شهرستان برای شهروندان خدمات می دهند.


 


رئیس اداره بهزیستی شهریار همچنین به وضیعت موجود در خدمات اورژانس 123 نیز اشاره کرد وگفت: مرکز اورژانس 123 اجتماعی شهریار به سه شهرستان شهریار ، قدس و ملارد در قالب خدمات سیار برای پی گیری امور مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی در موضوعات کودک آزاری ، همسر آزاری ، خودکشی ، دختران فراری و سایر آسیب های اجتماعی خدمات می دهد.


 


وی در خصوص نحوه رسیدگی و نظارت به مهد های کودک بیان کرد: هم اکنون 38 مرکز مهد کودک که وظیفه آموزش فرزندان ما را عهده دار هستند نیز زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت دارند.


 


نورانی همچنین تاکید کرد، که خیران و شهروندان محترم در هر موضوعی که نیاز افراد تحت پوشش است می توانند ورود کرده و به کمک این عزیزان بیایند.


 


رئیس اداره بهزیستی شهریار در پایان خبر از جلسه شورای اداری بهزیستی استان تهران با هدف معرفی سیاست ها، برنامه ها و بررسی راهکارهای اجرایی، با حضور مدیر کل و روسای ادارت بهزیستی استان در شهرستان را داد.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است