بهترین تیم تاریخ والیبال نشسته را داریم/ گلایه از مسئولان گنبد

2 شهریور 1395

محمد صالحی: رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل از ۱۷ شهریورماه آغاز می‌شود و والیبال نشسته یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا برای کاروان ایران است.


 


تیم ملی والیبال نشسته ایران که با پنج مدال طلا و دو مدال نقره، پرافتخارترین تیم ادوار پارالمپیک است، در این دوره باید با تیم‌های بوسنی و هرزگوین، آلمان، روسیه، مصر، چین، آمریکا و برزیل رقابت کند.


 


«آرش خرمالی» اسپکر قدرتی ۳۵ ساله و گلستانی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان، یکی از امیدهای ایران برای موفقیت در پارالمپیک ریو است و می‌خواهد به همراه تیم ملی، مدال طلای این مسابقات را از تیم بوسنی و هرزگوین پس بگیرد.


 


وی که اهل روستای نظرچاقلی شهرستان آزادشهر است و در پنج سالگی بر اثر بیماری فلج اطفال از ناحیه پای چپ دچار معلولیت شد، از ۱۸ سالگی والیبال نشسته بازی می‌کند و همواره در عضویت تیم ملی قرار داشته است.


 


خرمالی در گفتگویی مفصل با خبرنگار مهر، از شرایط آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در پارالمپیک ریو، میزان آمادگی خودش و وضعیت نابسامان والیبال نشسته استان گلستان سخن گفته که متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.


 


* در حال حاضر شرایط تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در پارالمپیک ریو چگونه است؟


 


در این مدت به طور مداوم در اردو به سر می‌بردیم و تا به امروز ۱۴ اردو برای آماده سازی و حضور قدرتمند در ریو برگزار کردیم. بازی‌های دوستانه بسیار خوبی با آلمان، هلند و چین که از قدرت های والیبال نشسته دنیا هستند، انجام دادیم و در آمادگی کامل برای حضور در ریو قرار گرفته‌ایم.


 


* تیم ملی والیبال نشسته چه زمانی عازم ریو خواهد شد؟


 


پانزدهمین و آخرین اردو که متصل به اعزام است، از دوم شهریور در تهران آغاز می‌شود و ۱۰ شهریور عازم ریو خواهیم شد.


 


* رقیبان اصلی ایران در ریو چه تیم‌هایی هستند؟


 


بوسنی مانند همیشه رقیب سنتی ایران در پارالمپیک است و روسیه و آلمان نیز تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند، اما به عقیده من در این دوره اصلی‌ترین رقیب ما برزیل است. آنها دو بازیکن بالای ۲۱۵ سانتی متر دارند و با توجه به میزبانی، در اندیشه قهرمانی هستند.


 


* اما ایران پرافتخارترین تیم والیبال نشسته دنیاست و این موضوع به شما اعتماد به نفس می‌دهد.


 


بله ما در رده بندی جهانی در رتبه نخست قرار داریم و فکر می‌کنم امسال بهترین تیم والیبال نشسته تاریخ ایران را شاهد خواهیم بود. تمامی بازیکنان از لحاظ جسمی و روحی در شرایط خوبی قرار دارند و فقط برای کسب مدال طلا به ریو می‌رویم.


 


* شرایط خودت برای حضور در این رقابت‌ها چگونه است؟


 


خوشبختانه شرایط خودم بسیار خوب است و از آمادگی لازم برای حضور در ریو برخوردارم و امیدوارم دچار مصدومیت نشوم.


 


* با وجود ۳۵ سال سن این برای نخستین بار است که به پارالمپیک اعزام می شوید.


 


پست من اسپکر قدرتی است و تیم ملی همواره بازیکنان خوب و زیادی در این پست داشته است. من همیشه با وجود حضور در اردوها، آخرین لحظه از لیست تیم ملی خط می‌خوردم، اما دیگر با تجربه شده‌ام و می‌خواهم به همراه تیم ملی در ریو افتخارآفرنی کنم.


 


* آیا فدراسیون جانبازان و معلولین آنطور که باید و شاید از شما حمایت می‌کند؟


 


خوشبختانه بازیکنان تیم ملی به صورت ماهیانه دستمزد خوبی می‌گیرند و از لحاظ مالی تامین هستند.


 


* این حمایت‌ها در استان گلستان هم وجود دارد؟


 


استانداری و اداره کل ورزش و جوانان گلستات مراسم تجلیل و بدرقه از بنده برگزار کردند، اما در شهر خودمان گنبد هیچ تجلیلی از بنده نشده است. شاید تعداد قهرمانان گنبدی به قدری زیاد شده که من میان آنها گم شده‌ام.


 


* یعنی در گنبد کسی برای استقبال و بدرقه شما برنامه‌ای تدارک ندیده است؟


 


زمانی که از مسابقات بین قاره‌ای چین با کسب مقام قهرمانی برگشتم، از گنبد حتی کسی تماس هم با من نگرفت. حتی به اردوهای تیم ملی می‌رویم و برمی‌گردیم هم کسی خبردار نیست و فکر می‌کنم شهرستان گنبد از ورزشکاران پرافتخار اشباع شده است.


 


* وضعیت والیبال نشسته استان گلستان را چطور ارزیابی می کنید؟


 


متاسفانه در استان مسابقات رده‌های پایه برگزار نمی‌شود تا بازیکنان شهرستان‌های مختلف خودشان را نشان بدهند. حدود پنج سال است که حتی یک دوره مسابقات هم برگزار نشده و این نشان دهنده عملکرد ضعیف هیئت جانبازان و معلولین استان گلستان است و مسئولان ارزشی برای والیبال نشسته قائل نمی‌شوند.


 


* خواسته شما از مسئولان ورزش استان گلستان چیست؟


 


من چیزی برای خودم نمی‌خواهم، چندین سال با وجود پیشنهاد از تیم‌هایی مانند ذوب آهن اصفهان، شهرداری تبریز، گسترش فولاد تبریز و شهرداری ارومیه، در گنبد ماندم و امسال هم در تیم شهرم خواهم ماند. زیرا باید دین خودم را به شهرم ادا کنم. از مسئولان می‌خواهم توجه بیتشری به والیبال نشسته داشته باشند، زیرا این استان سرشار از استعدادهای این رشته است.


 


* حرف پایانی؟


 


اینجا می‌خواهم از اهالی روستاهای قورچای، کاکا، عطابهلکه، آقچلی قرخلر و صاتلقبای زیتولی تشکر ویژه کنم. زمانی که از روستای خودمان برای رسیدن به گنبد باید هشت کیلومتر پیاده روی می‌کردم، اهالی این روستا همواره به من لطف داشتند و هر کسی من را می‌دید، سوار می‌کرد تا به گنبد برساند. در زندگی هر چه دارم از خدا، دعای پدر و مادرم و اهالی این پنج روستا است.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است