توسعه زیرساختها و کسب مدال المپیک تا میزبانی رویدادها و شخصیتهای ورزشی

7 شهریور 1395

ورزش علاوه بر کارکردهای اصلی خود به عنوان ابزاری برای توسعه و رشد مورد توجه قرار دارد ورزش اصفهان همواره جزء پیشتازان در کشور بوده و ارتقای ورزش این استان تاثیری مستقیم و دامنه دار بر توسعه ورزشی کشورمان داشته است.


بخش ورزش استان اصفهان در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید، شاهد تحولاتی کم سابقه و بی سابقه بود که در گزارش ذیل به اهم این تحولات و موفقیتها اشاره می شود.


***اهتمام و تعامل بیشتر برای تکمیل ورزشکار نقش جهان:


تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان را می توان یکی از مطالبات ورزشی اصفهانی ها و حتی هموطنانمان در سراسر کشور نامید.


تسریع در روند اجرای این مجموعه به عنوان طرحی زیر بنایی درتوسعه و تقویت ورزش استان اصفهان و کشور از مهمترین اقدام هایی است که به همت دولت تدبیر و امید در استان اصفهان صورت گرفت و طلسم 20 ساله این پروژه نیمه تمام با بهره گیری از توانمندیها و سرمایه های بخش خصوصی شکسته شد.


در حوزه ورزش کشور، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مسئولیت تکمیل طرح های نیمه تمام این بخش را برعهده دارد؛ این شرکت با تاکید رئیس جمهوری برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برنامه ریزی کرد و در نخستین گام در سال 94، تکمیل یکی از طرح های مهم نیمه تمام ورزش کشور را در اصفهان هدفگذاری کرد.


این طرح بزرگ «ورزشگاه 75 هزار نفری نقش جهان» در اصفهان است که بیش از 20 سال، عملیات ساخت و بهره برداری آن بطول انجامیده است.


امضای تفاهمنامه بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و شرکت فولاد مبارکه در اواخر سال 93 برای تسریع در عملیات ساخت این ورزشگاه امید به تکمیل و بهره برداری از این ورزشگاه را در اوایل سال 94 زنده کرد.


معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان اسفندماه پارسال در جریان سفر به اصفهان گفت: ورزشگاه نقش جهان اصفهان بطور قطع در سال آینده (95) به بهره برداری خواهد رسید.


امیر رضا خادم اظهار کرد: با همکاری خوبی که بین استانداری اصفهان و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، بخش اعظم مباحث حقوقی این مجموعه حل شده و فعالیت های عمرانی ورزشگاه نیز طبق برنامه در حال انجام است.



محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز بهمن ماه 94 در جریان سفر خود به اصفهان قول داد که ورزشگاه نقش جهان تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.


طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود، در سال 1367 تعریف شد و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ' ورزشگاه بزرگ ' به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 توسط مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.


فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه پیدا کرد و در 29 مرداد 1375عملیات ساخت آن بطور رسمی آغاز شد.


فاز نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت و تیم سپاهان نیز در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد.


درسال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد و در هشتم آذر 1393 وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.


به گفته محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان(مرداد 95) این پروژه روزهای پایانی خود را طی می کند و در بدترین حالت مهرماه امسال آماده بهره برداری است.


 


*** افزایش سرانه ورزشی و اتمام بیش از صد پروژه تا پایان امسال


به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان سرانه ورزشی در شهر اصفهان برای هر نفر 19 سانتی متر و در شهرستانها 32 سانتی متر است و این میزان تا پایان امسال به سه برابر افزایش خواهد یافت.


محمد سلطان حسینی اضافه کرد: 328 پروژه ملی و استانی نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد و با تکمیل و بهره برداری تعدادی از پروژه ها، این میزان تا پایان امسال به 200 پروژه ناتمام کاهش خواهد یافت.


وی افزود: بطورکلی برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی 450 میلیارد تومان نیاز است.


مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: در هفته دولت امسال حدود 8 پروژه مانند استخر و سالن به بهره برداری خواهد رسید.


 


*** برگزاری انتخابات هیاتهای ورزشی در فضایی آرام


درسه سال گذشته بیش از 90 درصد انتخابات هیات های ورزشی استان برگزار شده است و بنا بر گفته سلطان حسینی بررسی ها نشان می دهد که روسای منتخب از لحاظ عملکرد بهتر از روسای پیشین هستند و از لحاظ کمی و کیفی با رشد فعالیت روبه رو بوده اند.


همچنین قابل ذکر است که اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در سال 92 رتبه هفتم و در سال های 93 و 94 حائز رتبه اول کشور را بر اساس شاخص های وزارت ورزش و جوانان کسب کرد.


 


***اصفهان میزبان رقابتهای بین المللی نظیر جام باشگاه های فوتسال آسیا


سالن ورزشی 12 هزار نفری آزادی تهران مردادماه پارسال همزمان با برگزاری مسابقات فوتسال باشگاههای آسیا، میزبان مسابقات لیگ جهانی والیبال بود به همین دلیل مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به تجربه اصفهان در میزبانی دیدارهای بین المللی درخواست کردند تا اصفهان میزبانی دیدارهای آسیایی تیم تاسیسات دریایی به عنوان تنها نماینده ایران را برعهده بگیرد و در نهایت میزبانی این رقابت ها به اصفهان واگذار شد.


این دوره از مسابقه ها نهم تا 16 مرداد 94 در سالن شش هزار نفری 25 آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان برگزار شد.


تیم های تاسیسات دریایی (ایران)، القادسیه (کویت) ، نماینده امارات، ناگویا (ژاپن)، ام اف سی امجک (قرقیزستان) ، لوکوموتیو (ازبکستان)، چونبوری (تایلند)، الریان (قطر) ، نفت الوسط (عراق)، شنژن نانلینگ (چین)، بانک بیروت (لبنان) و تایسان نام (ویتنام) در این مسابقات حضور داشتند.


تیم تاسیسات دریایی تهران، نماینده کشورمان توانست در دیدار نهایی این مسابقات با برتری مقابل تیم القادسیه کویت جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در مسابقه رده بندی نیز تیم ' تایسان نام' ویتنام با پیروزی مقابل 'نفت الوسط عراق' به مقام سومی این رقابت ها دست یافت.


وحید شمسایی کاپیتان تاسیسات دریایی و برترین گلزن تاریخ فوتسال جهان، آقای گلی ششمین دوره رقابت های جام باشگاه های آسیا را نیز به ویترین افتخارات خود افزود.


پیش از این اولین دوره رسمی این مسابقات در سال 2010 نیز به میزبانی شهر اصفهان و باشگاه فولاد ماهان سپاهان برگزار شده بود و این تیم توانست تیم ' السد قطر' را با نتیجه 5 بر 2 شکست دهد و قهرمان اولین دوره مسابقات شود.


 


*** سفر مقام های عالیرتبه ورزشی به اصفهان


سفر وزیر ورزش و جوانان و همچنین معاون وی و رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال، از جمله سفرهای چهره های مطرح به اصفهان است.


محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در سفر سال 94 خود به اصفهان با محوریت بازدید از ورزشگاه نقش جهان به اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای سال جاری به این ورزشگاه اشاره کرد و گفت: برای سال آینده نیز 12 میلیارد تومان پیش بینی شده است که احتمال تحقق 25 درصد آن وجود دارد.


وزیر ورزش و جوانان به وضعیت ورزش اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان ظرفیت های متنوعی دارد که می تواند به ورزش استان کمک کند و باید در این زمینه داشته های خود را به منصه ظهور برساند.


وی به اشاره به آغاز عملیات اجرایی 300 پروژه ورزشی طی سال گذشته در اصفهان گفت: با همت مسئولان استان، بخش خصوصی و ورزش یاران، از محموع این طرح ها 80 پروژه در مدت دو سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید.


گودرزی تصریح کرد: اگر 200 پروژه نیمه کاره اصفهان به سرانه ورزشی اضافه شود جهش خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.


وزیر ورزش و جوانان در سفر به اصفهان در کنار افتتاح و بازدید از برخی طرح های ورزشی این خطه ، از ورزشگاه نیمه تمام نقش جهان بازدید کرد.


 


*** سفر رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال به اصفهان


'ریکاردو فراچری ' رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال و ' جیووانی پانتالئونی ' مسئول آسیایی این رشته دی ماه سال گذشته به ایران و اصفهان سفر کردند.


در جریان این سفر کلنگ آغاز عملیات احداث زمین اختصاصی سافتبال و بیسبال دراصفهان توسط آنان به زمین زده شد.


این اقدام بر مبنای انعقاد تفاهمنامه بین انجمن بیسبال و سافتبال کشورمان با فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال صورت گرفت.


این زمین با مساحت بالغ بر 22 هزار و 500 مترمربع در مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان واقع و از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان برای توسعه این رشته در نظر گرفته شد.


 


***معرفی اصفهان بعنوان پایتخت بیسبال و سافتبال جنوب کشور


رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال در سفر به اصفهان از انتخاب این شهر به عنوان پایتخت بیسبال و سافتبال جنوب کشور خبر داد و گفت: اصفهان می تواند با برنامه ریزی مناسب در راه گسترش این رشته ها در کشور پیشگام باشد.


وی افزود: توسعه بیسبال در ایران می تواند از مدارس ایران شروع شود، البته ژاپن، چین و تایوان پیشتاز این رشته در آسیا هستند اما ما باید این رشته را در منطقه خاورمیانه نیز گسترش دهیم که ایران می تواند پایگاه این رشته ها در این منطقه آسیا باشد.


او گفت: دانش فنی این رشته های ورزشی می تواند توسط فدراسیون جهانی جهانی به ایران تزریق شود.


فراچری افزود: ما هم اکنون در چندین مدرسه این پروژه را آغاز کرده ایم و امکانات و مُدرس بیسبال به ایران می فرستیم تا افرادی را در این رشته تربیت کنند.


 


***اعلام آمادگی اصفهان برای پذیرش مسئولیت ملی و جهانی رشته های بیسبال و سافتبال


رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در دیدار با فراچری گفت: اصفهان آمادگی دارد مسئولیت های ملی و جهانی رشته های مختلف ورزشی از جمله بیسبال و سافتبال را بر عهده بگیرد.


او اضافه کرد:با توجه به بِرند بودن نام اصفهان بهتر این است مرکز منطقه بیسبال نیز در این شهر مستقر باشد و این کار برای گسترش این رشته ورزشی نیز بسیار مطلوب خواهد بود.


وی با اشاره به صحبت رئیس فدراسیون جهانی مبنی بر مرکزیت اصفهان در خاورمیانه برای رشته بیسبال گفت: به شما این اطمینان را می دهم که اگر این مرکزیت در اصفهان ایجاد شود در سفر بعدی خواهید دید که این شهر دارای 10 تیم در رشته بیسبال خواهد بود.


زرگرپور افزود: گرچه بیسبال نسبت به بقیه رشته های سنتی ما سابقه چندانی ندارد، اما وجود سه تیم بیسبال در اصفهان نشان دهنده ظرفیت بالای این خطه است.


وی با بیان اینکه مرکزیت بیسبال کشورهای منطقه را در اصفهان قرار دهید، خاطرنشان کرد: ما حاضریم با کمک شما و وزارت ورزش و جوانان، این پروژه را به سرانجام برسانیم تا به هدف مورد نظر نائل شویم.


 


*** کسب سهمیه ورودی المپیک، مقام های متعدد جهانی و آسیایی


رضا قاسمی ورزشکار دو 100 متر، سجاد مردانی در رشته تکواندو، امیر غفور والیبالیست کاشانی، گلنوش سبقت الهی در رشته تیراندازی، سهراب مرادی در رشته وزنه برداری، مجید کلاهدوزان داور هندبال، رسول جزینی مربی کشتی فرنگی و حامد احمدپور مربی دو ومیدانی نمایندگان اصفهان در المپیک 2016 ریو بودند.


مرادی موفق شد نخستین مدال تاریخ ورزش اصفهان در المپیک را کسب کند. وی در دسته 94 کیلوگرم مدال طلا را به گردن آویخت.


رقابت های گروه A دسته 94 کیلوگرم از ساعت 2:30 بامداد یکشنبه به وقت ایران در سالن ریو سنتو آغاز شد که سهراب مرادی دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا و در دومین تجربه المپیکی خود درحرکات یک ضرب کارش را با بلند کردن وزنه 182 کیلوگرمی به پایان برد.


سهراب مرادی وزنه بردار اصفهانی دسته 94 کیلوگرم ایران در بازی های المپیک با مجموع 403 کیلوگرم دومین مدال طلای کاروان ایران را در این رقابت ها به گردن آویخت.


پیش از این، نخستین طلا را رستمی گرفته بود.


سهراب مرادی در حرکات دو ضرب پس از بلند کردن وزنه 221 کیلوگرم طلای خود را در این رقابت ها مسجل کرد.


وی در حرکات دوم و سوم برای شکستن رکورد دو ضرب جهان که در اختیار ایلین ایلیای قزاقستانی بود به وزنه 234 کیلوگرمی حمله کرد که نتوانست این وزنه را بالای سرببرد و در نهایت با مجموع 403 کیلوگرم مدال طلا گرفت.


در این دسته وادژیم استراتسو دارنده مدال طلای پیکارهای قهرمانی جهان از بلاروس با مجموع 395 کیلوگرم مدال نقره گرفت و آئورماس دیژبالیس از لیتوانی با مجموع 392 کیلوگرم مدال برنز گرفت.


همچنین علیرضا مختاری در رشته پرتاب دیسک و هادی نوری در رشته تیراندازی با کمان دو ورزشکار اصفهانی راه یافته به پاراالمپیک محسوب می شوند.


 


*** افتخارآفرینی بانوان در کسب سهمیه المپیک و درخشش در مسابقات جهان


افتخارات ورزشی از زمان آغاز بکار دولت دکتر روحانی در بخش بانوان در استان اصفهان نیز کم نبوده و نشان می دهد که توجه و حمایت از بانوان می تواند در افتخارآفرینی و کسب عناوین برتر آسیایی و جهانی موثر باشد.


 


- گلنوش سبقت اللهی؛ نخستین المپیکی اصفهان


در سال 94 گلنوش سبقت اللهی تنها تیرانداز المپیکی اصفهان توانست با درخشش در مسابقات آسیایی هندوستان در رشته تپانچه 10 متر بادی سهمیه المپیک ریو 2016 را به دست آورد.


افسانه شفیعی ملی پوش اصفهانی تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان نیز در رقابت های انفرادی رشته کامپوند قهرمانی آسیا در تایلند با کسب عنوان نایب قهرمانی درخشید و مدال نقره این مسابقات را برای ورزش اصفهان به ارمغان آورد.


زینب ملکی بازیکن اصفهانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان هم با شرکت در مسابقات اینچئون کره جنوبی به همراه این تیم نایب قهرمان این مسابقات شد و توانست سهمیه پارالمپیک ریو 2016 را بدست آورد.


- اعظم آخوندی بازیکن اصفهانی تیم ملی فوتسال


تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات جام ملت های آسیا در مالزی به مقام قهرمانی دست یافت و توانست در جام جهانی نیز حاضر شود.


اعظم آخوندی به عنوان تنها نماینده استان اصفهان به عنوان دروازه بان در این تیم حضور داشت.


 


- افتخارآفرینی در رشته رزمی ووشو


در رقابت های جهانی ووشو که به میزبانی اندونزی در رده سنی بزرگسالان برگزار شد شهربانو منصوریان دارنده مدال طلای قهرمان جهان، جام جهانی و آسیایی ووشوی بانوان، با کسب مدال طلا در بخش ساندا این مسابقات یک مدال زرین دیگر به کارنامه خود افزود.


 


- زهرا کیانی بانوی جوان ووشوکار اصفهانی نیز در رشته تالو (اجرای نمایشی فرم) از رده جوانان در همین مسابقات شرکت کرد و توانست با دریافت مدال نقره در سبک چانگ چوان (فرم با دست) برای نخستین بار چنین افتخاری را برای کشورمان به ارمغان آورد.


- فاطمه جزینی ملی پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان نیز در رقابت های آسیایی مغولستان چین در رشته تالو (اجرای نمایشی فرم) توانست مدال طلا را دریافت کرد و پرچم سه رنگ ایران را به اهتزاز در آورد.


- دونده اصفهانی 'سرعتی ترین دختر ایران'



فرزانه فصیحی تنها دونده ملی پوش از استان اصفهان با رکوردشکنی در دوی 60 متر در مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور در تهران موفق شد از مریم طوسی رقیب خود پیشی بگیرد و لقب 'سرعتی ترین دختر ایران' را بخود اختصاص داد.


- مقام چهارمی در رقابتهای جهانی اسکیت


مسابقات رسمی جهانی اسکیت به میزبانی ایتالیا برگزار شد و لعیا عربی ملی پوش جوان اسکیت باز اصفهانی توانست در این رقابت ها عنوان چهارمی را از آن خود کند.


- مدال نقره در تکواندو رقابتهای جهانی


ستاره چابکی تکواندوکار شهریور ماه 94 با حضور در رقابت های جهانی تکواندو در موجوی کره جنوبی در رده سنی نونهالان؛ موفق شد مدال نقره را بر گردن آویزد.


 


- سمیرا جلیلوند قهرمان گلبال؛ نماینده ای شایسته در پارالمپیک


بازیکنان ملی پوش اصفهانی نابینا و کم بینا و معلول و جانباز هم به ویژه بانوان، در رشته های مختلف ورزشی نتایج قابل قبولی داشتند از جمله می توان به سمیرا جلیلوند قهرمان و مدال آور نیمه بینا در رشته گلبال در مسابقات آسیایی و جهانی اشاره کرد.


 


***درخشش اصفهانی ها در بازی های پاراآسیایی


ورزشکاران اصفهانی در بازی های پاراآسیایی 2014 عملکرد مناسبی داشتند، 16 ورزشکار اصفهانی نیز در بین ورزشکاران شرکت کننده حضور داشتند.


علیرضا مختاری یکی از ورزشکاران اصفهان در دو ماده پرتاب دیسک و پرتاب وزنه به دو مدال طلا بدست آورد.



فائزه کرمانی نیز در ماده پرتابی دیسک و وزنه به دو مدال برنز و نقره رسید و علی رنجبر جانباز 70 درصد اصفهانی نیز در رشته تنیس روی میز مدال برنز را به گردن آویخت.


هادی نوری با نخستین تجربه رسمی در حضور در میادین بین المللی، دو مدال طلا در انفرادی و تیمی رشته تیراندازی با کمان را تصاحب کرد.


در رشته های تیمی نیز ایمان بیک زاده به همراه تیم ملی بسکتبال به مدال برنز این رقابت ها رسید، در رشته والیبال نشسته هم زینب ملکی به همراه سایر همبازیانش موفق شدند به فینال راه یابند و با شکست برابر چین مدال نقره را به گردن آویخت.


در ماده پرتاب دیسک مردان نیز آریان لطفی به مدال نقره دست یافت، میثم بنی طبا در رشته جودو در 10 ثانیه پایانی بازی رده بندی، برابر حریفش مغلوب شد تا از رسیدن به مدال باز بماند، اما در بخش تیمی به مدال طلا رسید.


سمیرا جلیلوند و محمد سرنجی نیز در تیم های ملی گلبال بانوان و آقایان کشورمان نیز حضور داشتند که تیم ملی گلبال آقایان به قهرمانی رسید اما سمیرا جلیلوند به همراه سایر بازیکنان بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.


*** کسب مدال در بازیهای آسیایی 2014


الهه و شهربانو منصوریان و حمیدرضا لادور، سه ووشوکار اصفهانی بودند که هر سه از شانس های کسب مدال طلا محسوب می شدند اما به دو نقره بسنده کردند.


احمدرضا طالبیان هم در قایقرانی به مدال نقره دست یافت.


سجاد مردانی در رشته تکواندو نیز شانس کسب مدال طلا برای ورزش اصفهان بود اما وی نیز خداحافظی زودهنگامی با این مسابقات داشت تا پرونده کسب مدال در رشته های انفرادی برای اصفهانی ها بسته شود.


در بازی های آسیایی اصفهانی ها مدال طلای انفرادی نداشتند اما امیر غفور در رشته والیبال به همراه تیم ملی بر سکوی قهرمانی ایستاد و مدال طلا را کسب کرد.


در رشته های تیمی دیگر نیز رضا کمالی مقدم و مرضیه عشقی به همراه تیم ملی کبدی بانوان بر سکوی دومی این رقابت ها ایستادند و این مدال نقره را به ویترین افتخارات خود افزودند.


اوشین ساهاکیان نیز با تیم ملی بسکتبال به رتبه دومی این مسابقات رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.


 


***درخشش ذوب آهن در جام حذفی و سوپرجام


تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با شکست تیم استقلال تهران، قهرمان رقابت فینال جام حذفی باشگاه های کشور شد.


این دیدار خردادماه امسال در ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار شد، تیم ذوب آهن در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 از سد استقلال گذشت تا شاگردان یحیی گل محمدی جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی و چهارمین بار در طول تاریخ بالای سر ببرند.


ذوب آهن اصفهان موفق شد با نتیجه ٤-٢ استقلال خوزستان را شکست دهد و قهرمان سوپرجام فوتبال شود.


 


مسابقه سوپر جام تیرماه امسال بین استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر و ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد.


دیدار بین این دو تیم در وقت قانونی و اضافه با برتری ذوب آهن به پایان رسید و این تیم اصفهانی برای دومین بار در سالجاری موفق به کسب جام شد.


در این دیدار در حالی که استقلال خوزستان در پایان نیمه اول با نتیجه دو بر صفر از حریف خود پیش بود ذوب آهن موفق شد در ١٢٠ دقیقه با نتیجه ٤-٢ پیروز و قهرمان سوپر کاپ ایران شود.


 


*** قهرمانی سپاهان برای پنجمین بار در لیگ برتر


تیم فوتبال سپاهان اصفهان ارد یبهشت پارسال با برتری دو بر صفر مقابل سایپای البرز و به لطف تساوی تراکتورسازی مقابل نفت تهران برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دست یافت.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است