معاون وزیر ورزش: پتانسیل ورزشی ما بیشتر از آن چیزی است که در المپیک ریو اتفاق افتاد

7 شهریور 1395

«سید عبدالحمید احمدی» : در ابتدا از پخش گزارش خوب درباره والیبال نونهالان و اینکه این برنامه به آینده سازان ورزشی کشور کمک می کند تا کودکان با شورعشق و انگیزه به ادامه فعالیت ترغیب شوند، تشکر و قدردانی می کنم. آینده سازان ورزشی بسیار مهم هستند. حضور قهرمانان ورزشی در بین مردم بسیار مورد توجه است.


وی در ادامه درباره کیمیا علیزاده که در بازگشت از المپیک در فرودگاه امام (ره) جمعیت بسیار زیادی از وی استقبال کردند، گفت: کیمیا تاریخ ساز شد و نخستین بانوی ایرانی شد که مدال آور المپیک شد. این نشان می دهد ورزش تا چه حد مورد توجه مردم است. ورزش در ایجاد شور و نشاط اجتماعی تاثیر گذار است و قهرمانان ورزشی در ایجاد جو مثبت تاثیرگذارند و از قهرمانانی که نشاط و خوشحالی مردم را موجب می شوند، تشکر می کنیم.


معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره گزارش یک رسانه که پیش از المپیک اعلام کرده پیش بینی وزیر ورزش و جوانان از کسب هشت مدال است، گفت: طبق بررسی هایی که از المپیک 1948 انجام شد و با توجه به میانگین چهار مدال، وزیر ورزش در بهمن ماه پارسال اعلام کرد که پیش بینی می کنم در المپیک هشت مدال کسب کنیم و دقیقا همینطور شد.


وی افزود: المپیک 2016 ریو با اشک ها و لبخندها به پایان رسید و پرونده آن بسته شد و باید ارزیابی دقیقی با هدف برنامه ریزی مناسب برای بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 توکیو داشته باشیم.


احمدی ادامه داد: در این دوره بعد از استقرار وزیر ورزش در نخستین رویداد بازی های اینچئون کره جنوبی، ستادی در نیمه دوم سال 93 تشکیل و هماهنگی ها انجام شد و نتیجه آن را در بازی های آسیایی و پارآسیایی 2014 دیدیم و این مبنای حضور ما در المپیک 2016 شد؛ آنچه باید در المپیک رقم بخورد، حضور کیفی، موثر و کسب سهمیه خوب بود.


وی افزود: برای نخستین بار توانستیم 64 سهمیه المپیک کسب کنیم و کسب 9 سهمیه بانوان آمار خوبی بود و پیش بینی شد که بتوانیم در المپیک ریو موقعیت خوبی داشته باشیم.


وی گفت: حضور والیبالی ها برای نخستین بار در المپیک ریو و اینکه جزء 8 تیم برتر شدند. اینکه در نخستین دوره انتظار کسب مدال در والیبال را داشته باشیم خوب است اما دست نیافتنی بود. مردم از عملکرد والیبالیست ها راضی بودند.


این مقام مسئول در وزارت ورزش ادامه داد: در شمشیربازی مجتبی عابدینی خوش درخشید و اگر نادآوری نمی شد به مدال می رسید. عابدینی کارنامه خوبی داشت و ارزش حضور موثر و تلاش وی کمتر از کسب مدال نبود. امیدواریم که برای شمشیر بازی نیز در المپیک حساب باز کنیم.



احمدی در ادامه گفت: بانوان حضور بسیار خوبی در المپیک ریو داشتند. نجمه خدمتی و الهه احمدی همه تلاششان را کردند و انتظار می رفت که خانم احمدی به مدال دست یابد؛ وی نیز گفت نتوانست به خواسته خود برسد اما اینکه توانست به فینال برسد خیلی ارزشمند است. خانم زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران بود و برای نخستین بار بانوی ورزشکار معلول ما کسب سهمیه کرد.



کیمیا علیزاده مدال آور برنز تکواندو نیز در گفت و گوی تلفنی با این برنامه نیز گفت: باعث افتخار است که توانستم مدال کسب کنم اما به مدال برنز قانع نیستم و امیدوارم در المپیک 2020 عملکرد بهتری داشته باشم و افتخارآفرین برای بانوان کشورم باشم.


معاون فرهنگی وزیر ورزش در ادامه گفت: در بخش بانوان ظرفیت هایی در اختیار داریم که باید بیشتر از آن استفاده کنیم. در هفت کشور تعداد ورزشکاران زن بیشتر از ورزشکاران مرد بود. به همین علت نقش ورزشکاران زن می تواند خیلی پررنگ باشد.


وی افزود: امسال در قایقرانی نماینده داشتیم؛ می توانیم در بازی های آسیایی و المپیک مانور بیشتری دهیم. پتانسیل خوبی در اختیار داریم؛ بانوی 18 ساله ایرانی در نخستین حضورش در المپیک مدال می گیرد و ما باید بیشتر به این امر توجه و به توسعه ورزش بانوان کشور کمک کنیم.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به حضور بانوان توجه شود، گفت: بانوان در کسب مدال و نمایش فرهنگ ایرانی و اسلامی بسیار خوب عمل کردند. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود فرمودند «ما قدر شما را می دانیم» و در پیام خود به تلاش ها و کوشش ها ورزشکاران، نادآوری ها و بانوان ورزشکار اشاره کردند. ایشان همیشه نگاه حمایتی از قهرمانان و ورزشکاران کشور داشته اند.


احمدی ادامه داد: هیچکس برای باخت به المپیک نمی رود. 306 مدال طلا در میان 10 هزار ورزشکار توزیع می شود. ورزشکارانی که خود را برای المپیک آماده می کنند شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و تلاششان را کردند و مردم به این تلاش توجه دارند.


اکبر فیض کارشناس کشتی نیز در گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک پیروزی درخشان تیم کشتی آزاد و فرنگی گفت: از هشت مدال المپیک، پنج مدال در کشتی بود.


معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز افزود: رئیس جمهوری باوجود تنگناهایی که وجود داشت توجه خاصی به المپیک داشته و تاکید دارند که در مراسم بدرقه المپیک و پارالمپیک شرکت کنند و پاداشی برای ورزشکاران المپیکی در نظر گرفتند.


وی در درباره اعزام خبرنگاران به المپیک ریو نیز گفت: این اعزام توسط کمیته ملی المپیک برنامه ریزی شده بود و وزارت ورزش و جوانان دخل و تصرفی در آن نداشته و مسئولیت رسانه های کمیته ملی المپیک برعهده کیومرث هاشمی است.



علیرضا فغانی داور فینال مسابقات فوتبال المپیک ریو نیز در گفت و گوی تلفنی با این برنامه گفت: استعداد و پتانسیل در کشورمان در همه زمینه ها زیاد است و نیاز به توجه و نگاه داریم.


وی افزود: همه صحبت ها در مراسم بدرقه المپیک درباره ورزشکاران بود؛ ما فقط به احترام به داوری نیاز داریم. حتی مبلغی به عنوان پاداش برای ورزشکاران در نظر گرفتند اما متاسفانه درباره پاداش سایر اعضای حاضر در المپیک هیچ صحبتی نشد.


وی ضمن عذرخواهی از نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان گفت: وقتی سهراب مرادی مدال طلای وزنه برداری را به دست آورد، سجادی به سمت او رفت و به صورت عرق زده این ورزشکارمان بوسه زد؛ مجموعه داوری فینال نیز انتظار داشتیم بابت داوری در فینال و موفقیتی که برای ایران کسب کردیم، یک تشکر می کردند.


در ادامه معاون فرهنگی وزارت ورزش در پاسخ گفت: آقای روحانی در پیام خود از داوران ایرانی صمیمانه قدردانی کردند. وزیر ورزش و سجادی نیز در وزارت ورزش و جوانان از شما قدردانی می کنند و در مراسم قدردانی از کاروان المپیک و پارالمپیک به طور قطع از شما قدردانی خواهد شد.


احمدی خاطرنشان ساخت: ارزیابی دقیقی از عملکرد همه فدراسیون های ورزشی خواهیم داشت. پتانسیل ورزشی ما بیشتر از آن چیزی است که در المپیک ریو اتفاق افتاد. وی ادامه داد: می توانیم در جودو، دوچرخه سواری و دو و میدانی شرایط بهتری داشته باشیم. این موضوع در وزارت ورزش پیگیری خواهد شد تا حضور ما در المپیک 2020 بامعنی تر شود.


 


منبع :ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است