خسروی وفا: تعداد مدال‌های پارالمپیک ریو بیشتر از 24 عدد خواهد بود

13 شهریور 1395

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: با توجه به افزایش تعداد سهمیه‌های این دوره نسبت به لندن، باید بتوانیم تعداد مدال‌های خود را از 24 به مدال‌های بیشتری افزایش دهیم.


 



محمود خسروی وفا در ارزیابی از وضعیت کاروان اعزامی به پارالمپیک ریو افزود: این دوره با توجه به افزایش تعداد سهمیه‌های کاروان پارالمپیک به 111 سهمیه و اردوهای فشرده‌ای که برای تمام تیم‌های اعزامی بویژه در رشته والیبال نشسته بانوان داشتیم، تمام تیم‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و ورزشکاران همه دست به دست هم دادند تا به نتایج بهتری نسبت به پارالمپیک لندن دست پیدا کنند.


 


وی افزود: این دوره از بازی‌های پارالمپیک ریو چون نام کاروان به نام شهدای منا نام‌گذاری شده است ما سعی کردیم صحنه بدرقه کاروان را در فدراسیون به شکل خیمه‌های منا دربیاوریم و با به تن کردن لباس حج از نظر روحی آن‌ها را در شرایط منا قرار دهیم تا بتوانیم با آمادگی روحی بالایی راهی ریو کنیم. امیدوارم که بتوانیم به بهترین نتایج در پارالمپیک ریو دست پیدا کنیم.


 


رییس فدراسیون جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: در پارالمپیک لندن ما موفق به کسب 10 مدال طلا، 7 نقره و 7 برنز شدیم اما در این دوره از رقابت‌ها با توجه به افزایش تعداد سهمیه‌ ورزشکاران و رشد خوبی که از نظر کمی داشتیم، باید به لحاظ کیفی نیز بتوانیم نسبت به دوره قبل ضمن افزایش تعداد مدال‌های خود جایگاه خود را نیز ارتقا ببخشیم. بدون شک با شایستگی که ورزشکاران ما دارند این موفقیت دور از دسترس نیست و اگر ما نتوانیم به عدد مدالی بیشتر از 24 دست یابیم این اشکال از مدیریت من است نه ورزشکار که نتوانستم آن‌ها را برای کسب بهترین نتایج مدیریت کنم.


 


رییس کمیته پارالمپیک خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال نشسته ما باید بتواند از عنوان قهرمانی خود در ریو دفاع کند و با توجه به ناکامی که در لندن داشت و به مقام نایب قهرمانی رسید باید بتواند در این دوره از بازی‌ها به سکوی قهرمانی دست پیدا کند. همچنین تیم فوتبال 7 نفره نیز باید با توجه به قانون‌شکنی که کشور انگلستان برای کسب مجوز حضور این تیم در بازی‌های پارالمپیک ریو داشت و این کشور در نهایت توانست این مجوز را کسب کند باید بتواند سکوی بهتری و حداقل نایب قهرمانی را در بازی‌های پارالمپیک ریو به دست آورد. در رابطه با سایر تیم‌ها نیز ما بویژه در وزنه‌برداری جایگاه خوبی داریم .


 



خسروی وفا اضافه کرد: در رشته وزنه‌برداری سیامند رحمان باید با وزنه‌ای که بالای 300 کیلوگرم می‌زند باید بتواند این وزنه‌ را در تاریخ ثبت کند و ماندگار شود. من مطمئنم در 50 سال آینده کسی نمی‌تواند چنین وزنه‌ای را بزند.


 


وی ضمن حمایت از تشکرهای وزارت ورزش و جوانان و دولت از کاروان پارالمپیک گفت: برای حضور هرچه موفق کاروان پارالمپیک در ریو دولت و وزارت ورزش و جوانان حمایت‌های زیادی انجام داده‌اند که نمونه این حمایت می‌تواند به مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک از المپیک اشاره کرد. قطعا این استقلال می‌تواند راهگشای خوبی برای زیرساخت‌ها و اعتبارات ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد تا به نتایج بهتری هم پارالمپیک ریو هم رقابت‌های آینده داشته باشد.


 



خسروی وفا در پایان خاطرنشان کرد: این استقلال ضمن اینکه به نفع ورزشکاران جانباز و معلول شد و موجب شد تا اعتبارات ما خارج از اعتبارات المپیک دیده شود، وظیفه ما را نیز سنگین‌تر کرد زیرا ما باید بتوانیم با توجه به این استقلال به نتایج خیلی بهتری دست پیدا کنیم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است