از تولد یکهزار و 300 معلول در کشور جلوگیری شد

13 شهریور 1395

انوشیروان محسنی بندپی در آئین بهره برداری از مرکز توانبخشی و آموزشی بیماران روانی مزمن ساری، افزود: در طرح پایلوت اجرایی در سه استان کشور، انجام آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج و همچنین آزمایش های لازم برای تشخیص معلولیت در زنان باردار اجرایی شد .


وی اجرای این طرح را در پیشگیری از تولد معلول حائز اهمیت دانست و گفت که حاملگی ها کنترل شده زنانی که فرزندان معلول به دنیا می آورند، در این طرح دیده شده است .


رئیس سازمان بهزیستی کشور از تلاش برای اجرایی شدن طرح مشاوره و آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج در تمامی استان های کشور به عنوان هدفگذاری اصلی این سازمان برای آینده یاد کرد .



محسنی بندپی گفت : با اجباری شدن مشاوره ژنتیکی پیش از ازدواج به نوعی از تولد افراد معلول و ایجاد بار سنگین درمانی به دولت و جامعه کاسته خواهد شد .


رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: آموزش های مهارت های زندگی پیش از ازدواج از برنامه هایی است که در بهزیستی کشور برای توقف طلاق در دستور کار قرار دارد .


مرکز توانبخشی و آموزشی بیماران روانی مزمن ساری که بیش از هفت میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است، ظرفیت ارائه خدمات به 50 نفر را دارد .


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است