احتمال حضور 14 رشته ورزشی ایران در المپیک ناشنوایان

احتمال حضور 14 رشته ورزشی ایران در المپیک ناشنوایان

11 بهمن 1395

رییس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به حضور ایران در 14 رشته ورزشی در المپیک تابستانی ناشنوایان به میزبانی ترکیه گفت: البته امکان دارد از این تعداد تنها در 8 رشته ورزشی که امکان مدال‌آوری در آن‌ها وجود دارد، حضور پیدا کنیم.

 

سید مصطفی کریمی: در 2 ماهی که در راس فدراسیون ناشنوایان قرار گرفتم، سعی کردم کلیه بدهی‌های فدراسیون را که در حدود 800 میلیون تومان بود، پرداخت کنم و الان خوشحالم که بگویم فدراسیون شرایط خوبی را سپری می‌کند. در حال حاضر نیز در حوزه منابع مالی مشکل خاصی نداریم و به دنبال جذب منابع مالی خوب برای سال 96 هستیم.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا بدهی‌های هیات‌های استانی را نیز پرداخت کردید یا خیر؟ گفت: هنوز بدهی‌های هیات‌های استانی پابرجاست و سعی داریم بعد از جمع‌بندی بدهی‌های استان‌ها که تقریبا بیش از 7 تا 8 استان نیست، تا قبل از پایان سال با آن‌ها تسویه کنیم. البته این تسویه منوط بر این است که هیات‌ها هر چه سریع‌تر اسناد و مدارک لازم پیرامون بدهی‌های خود به فدراسیون ارسال کنند تا در جهت پرداخت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

کریمی هم‌چنین درباره المپیک ناشنوایان و امکان تغییر مکان برگزاری این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای کشور ترکیه پیش آمده طی مکاتباتی که با کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان داشتیم، این پیشنهاد را دادیم که در صورت امکان کشور دیگری را به جز ترکیه در نظر بگیرند که اگر شرایط برگزاری المپیک ناشنوایان به هر دلیل در ترکیه فراهم نشد، کشور جایگزین دیگری در این زمینه وجود داشته باشد تا برگزاری مسابقات با مشکل مواجه نشود. البته ما به دلیل نزدیکی ترکیه و مسلمان بودن این کشور دوست داریم رقابت‌ها تحت هر شرایطی در ترکیه برگزار شود. هم‌چنین با کنفدراسیون آسیا نیز مکاتباتی داشتیم مبنی بر این که سایر کشورها نیز چنین اقدامی انجام دهند تا تنها ایران خواستار چنین پیشنهادی نباشد. البته ترکیه تا به امروز به ما اعلام کرده هیچ گونه مشکلی برای برگزاری المپیک ناشنوایان نیست و از لحاظ امنیت تمام شرایط لازم را در شهر سامسون محل برگزاری رقابت‌ها فراهم کرده است.

 

رییس فدراسیون ناشنوایان از حضور ایران در 14 رشته ورزشی در المپیک تابستانی ناشنوایان خبر داد و افزود: جودو، کاراته، تکواندو، والیبال، فوتبال، والیبال ساحلی، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، شنا، بسکتبال و بولینگ جزو رشته‌هایی هستند که در بخش زنان و مردان در المپیک تابستانی ناشنوایان شرکت خواهیم کرد. این رقابت‌ها از 27 تیر تا نهم مرداد در شهر سامسون ترکیه برگزار می‌شود. سعی ما بر این است که در هر 14 رشته حضور پیدا کنیم اما اگر بحث مدال‌آوری مطرح باشد، تنها در 8 رشته ورزشی جودو، کاراته، تکواندو، دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی، والیبال و فوتبال در این رقابت‌ها شرکت خواهیم کرد.

 

او اضافه کرد: در المپیک تابستانی سال 2013 که در بلغارستان برگزار شد، ما به مقام هشتم دست پیدا کردیم اما در این دوره به دنبال کیفی‌سازی و اعزام تیم‌هایی هستیم که شانس مدال‌آوری آن‌ها در المپیک ناشنوایان بیش‌تر از سایر رشته‌هاست.

 

کریمی در پایان در خصوص بودجه پیشنهادی خود برای سال 96 گفت: با توجه به این که برنامه‌های خود را در تقویم ورزشی تا پایان سال 99 ارایه دادیم، برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به 6 میلیارد تومان بودجه (3 میلیارد بودجه از طریق اسپانسرهای مالی و 3 میلیارد بودجه توسط وزارت ورزش) داریم تا کارهای خود را بدون دغدغه و مشکل خاصی انجام دهیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است