توسعه ورزش نابینایان از دستاوردهای مهم انقلاب است

توسعه ورزش نابینایان از دستاوردهای مهم انقلاب است

11 بهمن 1395

محمد رضا مظلومی  در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این رشته ورزشی ابتدا در فدراسیون جانبازان و معلولان کشور با عنوان انجمن فعالیت داشت و از سال 1387 به عنوان فدراسیون مستقل تشکیل و فعال شده است.


وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام های زیرساختی کافی در ورزش نابینایان کشور به اندازه کافی انجام نشده است .


وی تعداد رشته های ورزشی مردان و زنان را به ترتیب هشت و چهار مورد ذکر کرد و گفت: سال آینده ورزش بولینگ هم راه اندازی خواهد شد تا در مسابقه ورزشی که سال آینده در اندونزی برگزار می شود، نماینده ای از ایران شرکت کنند.


وی اضافه کرد: خدمت به نابینایان و معلولان به فرموده امامان معصوم(ع) نزد خداوند اجری بالایی دارد و در شعار جهانی هم مردم و مسئولان باید مشکل معلولان را رفع کند.


وی تاکید کرد: کمک به قشری که به دلیل مشکل خاص در جامعه کمتر دیده می شود یکی از بزرگترین علاقه مندی دست اندرکاران فدراسیون است، با توجه به مسایل اقتصادی، باید با همکاری یکدیگر مشکل افراد نابینا و کم بینان را رفع کنیم و نگاه ما تنها به بخش دولتی نباشد.


همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر فعال شدن هیات ورزشی نابینایان در 11 شهرستان تابعه استان تاکید کرد و گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در این رشته افزایش یابد.


محمد اسماعیل افضل پور، افزود: در حال حاضر طبس و فردوس که از شهرستانهای بزرگ استان است هیات ورزش نابینایان ندارند، باید با انسجام و برنامه ریزی کار این هیات را پیش ببریم.


وی اظهار کرد: 30 درصد اعتباری که فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان به هیات های ورزشی کمک می کند باید در اختیار بخش بانوان قرار گیرد.


وی ادامه داد: همچنین طبق اعلام نظر وزارت ورزش و جوانان 10 درصد اعتبار که به فدراسیون ها داده می شود باید به هیات های ورزشی استان اختصاص یابد.


وی بیان کرد: هیات ورزش نابینایان استان هم باید پیگیر حق خود باشند و از فدراسیون نابینایان و کم بینایان این 10 درصد اعتبار را درخواست کند.


در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان خراسان جنوبی،محمد سلمان احمدی با کسب حد اکثر آرا(16) به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات نابینایان استان انتخاب شد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است