تاخیر تصویب اساسنامه خللی در امور کمیته پارالمپیک ایجاد نمی‌کند

تاخیر تصویب اساسنامه خللی در امور کمیته پارالمپیک ایجاد نمی‌کند

12 بهمن 1395

دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه اساسنامه اصلاحی این کمیته هنوز به تصویب نهایی نرسیده، گفت: این موضوع هیچ خللی در امور کمیته ایجاد نمی کند.

 

مسعود اشرفی  با بیان اینکه اساسنامه اصلاحی کمیته ملی پارالمپیک در آخرین مرحله تصویب نهایی به سر می برد، گفت: روند اصلاح اساسنامه قبلی با همکاری مشترک کمیته ملی پارالمپیک و نمایندگان پیگیری شد و پس از نهایی شدن در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت. این اساسنامه اصلاحی چند روز پیش توسط این وزارتخانه برای هیات دولت ارسال شد تا آخرین مرحله بررسی برای تصویب و تائید نهایی را پشت سر بگذارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «زمان ارسال اساسنامه از سوی وزارت ورزش به هیات دولت خیلی طولانی شد، با این اوصاف فکر می کنید چقدر زمان ببرد تا تصویب اساسنامه توسط هیات دولت به نتیجه برسد؟»،  خاطرنشان کرد: اصلا نمی دانم این روند در هیات دولت چقدر زمان می برد، احتمالا اساسنامه ارسالی در کمیسیون های مختلفی از هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد و اینکه دقیقا چه زمانی، نتیجه گیری نهایی در مورد آن مشخص می شود، معلوم نیست.

 

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه «تائید و تصویب اساسنامه پیش از پایان سال جاری انجام می شود یا به سال آینده کشیده می شود؟»، نیز گفت: هیچ چیز مشخص نیست.

 

اشرفی همچنین به این پرسش  مبنی بر اینکه «طولانی شدن روند تصویب نهایی اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک خللی در روند کارهای این کمیته ایجاد می کند یا خیر؟»، پاسخ منفی داد و تصریح کرد: این مسئله هیچ مشکلی در کارهای کمیته ایجاد می کند. کماکان مانند گذشته برنامه ها وفعالیت های مان را دنبال می کنیم تا اساسنامه جدید، ابلاغ نهایی شود و بر اساس آن کارهای مان را پیگیری کنیم.

 

وی تاکید کرد: یکی از موارد مهم برای ما در رابطه با بودجه و مستقل شدن آن بود که این کار انجام شده است. الان کمیته ملی پارالمپیک در سازمان برنامه ریزی و بودجه ردیف بودجه مستقل دارد و بنابراین دغدغه ای از این بابت نداریم.

 

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه اساسنامه این کمیته در روند اصلاح دستخوش تغییرات زیادی شد، گفت: مهمترین تغییر در رابطه با ترکیب و تعداد اعضای مجمع کمیته بود. بر این اساس نقش هیات های استانی در مجمع کمیته ملی پارالمپیک کمرنگ شده و به جای آن از رشته ها و فدراسیون های معلولان همراه با نهادها و ارگان های ذیربط در ترکیب مجمع استفاده می شود. ضمن اینکه تعداد اعضای مجمع هم نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است