کار در ورزش نابینایان و کم بینایان نیازمند عشق است

کار در ورزش نابینایان و کم بینایان نیازمند عشق است

10 اردیبهشت 1396

محمدرضا مظلومی  در مجمع عمومی سالانه هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان زنجان افزود: همه افراد و دستگاه ها دوست دارند برای پیشبرد امور جامعه معلولان کمک کنند اما امکانات کشور محدود است.


وی اظهار کرد: مشکل معلولان به کل جامعه برمی گردد و همه آنهایی که از نعمت سلامتی برخوردارند باید این قشر از اجتماع را کمک کنند تا این عزیزان بتوانند از امکانات موجود به شکل بهتری بهره مند شوند.


مظلومی با بیان اینکه بر حسب آمارهای جهانی، بین پنج تا هفت درصد از افراد جامعه معلول هستند افزود: افراد معلول نیازمند هزینه و توجه ویژه هستند تا بتوانند همانند دیگران از امکانات جامعه به شکلی بهتر استفاده کنند.


وی تصریح کرد: کار کردن برای جامعه معلول، کاری سخت است و امید است با حمایت بهتر و بیشتر، این بچه های معلول را یاری دهیم تا با انگیزه بیشتری به ورزش مورد علاقه خود پرداخته و با حضور در میادین ورزشی جهان برای کشور فخر آفرینی کنند.


مظلومی ادامه داد: فدراسیون به دنبال این است که معلولان به ویژه نابینایان و کم بینایان جایگاه خود را در عرصه ورزش و سایر عرصه های اجتماعی پیدا کنند.


رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان فعالیت های ورزشی را در حفظ و ارتقای سطح سلامت افراد معلول مهم خواند و گفت: در صورت حمایت های مادی و معنوی می توان ورزش این قشر از جامعه را به جایگاه واقعی و اصلی خود سوق داد.


مظلومی افزود: این فدراسیون در حد وسع و توان از ورزش نابینایان و کم بینایان در استان ها حمایت می کند و در بعد آموزشی این آمادگی را دارد که در برگزاری کلاس های آموزش مربیگری و کارگاه های آموزشی کمک کار هیات ها باشد و از هیچ کمکی دریغ نورزد.


وی با بیان اینکه ورزش نابینایان و کم بینایان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت اظهار کرد: در زمان حاضر 17 یا 18 سال از عمر این فدراسیون می گذرد و همه تلاش ها بر این است که این ورزشکاران که در رشته های ورزشی مختلف فعال هستند با نشان دادن توانمندی های بالای خود به جایگاه مورد نظر برسند.


مظلومی یادآور شد: زنجان نیز در عرصه ورزش بسیار توانمند و فعال است و امید می رود نابینایان و کم بینایان با نشان دادن شایستگی های بالای خود در رقابت های کشوری به عضویت تیم ملی درآمده و در قالب تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شوند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است