كاهش معلوليت با اجباری شدن مشاور ژنتيك

كاهش معلوليت با اجباری شدن مشاور ژنتيك

4 مرداد 1396

رزگی رئیس اداره بهزیستی سربیشه: ترویج فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج، افزایش دسترسی شهروندان به خدمات ژنتیک، جلوگیری از بروز معلولیت و مشخص کردن خطر وقوع یا تکرار یک بیماری ارثی در هر حاملگی مهمترین اهداف اجرای مشاوره ژنتيك است .


وی افزود: کلیه افرادی که قصد ازدواج فامیلی دارند و نیز کسانیکه در انتظار فرزند هستند و یا نگران تکرار یک بیماری ارثی در خانواده هستند لازم است به مشاور ژنتیک مراجعه کنند.

 

رزگی پیشگیری از معلولیت ها را از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی دانست و گفت: عوامل محیطی چون حوادث و برخی بیماری ها نیز به بروز معلولیت هنگام تولد منجر می شود اما برخی علت معلولیت های بدو تولد ناشی از عوامل ژنتیکی است.


رئيس اداره بهزيستی سربيشه افزود: تمام زوج ها باید قبل از ازدواج مورد مشاوره ژنتیک قرار گیرند و این امر محدود به ازدواج های فامیلی و یا افرادی که دارای اختلالات ژنتیک هستند، نیست.


وی با بیان اینکه با مشاوره و آزمایش های ژنتیک می توان تا حد قابل توجهی از بروز معلولیت در نوزادان پیشگیری کرد، افزود: تولد هر کودک معلول علاوه بر زندگی دشوار فرد معلول، موجب تحمیل هزینه به خانواده، جامعه و دولت می شود.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است