رضایی: نسبت به پارالمپیک ریو رشد رکوردی داشتیم

رضایی: نسبت به پارالمپیک ریو رشد رکوردی داشتیم

8 مرداد 1396

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان با ابراز رضایت نسبت به عملکرد تیم ملی دوومیدانی معلولان در مسابقات جهانی لندن گفت: هر چند پیش بینی کسب پنج مدال طلا را داشتیم، اما رشد قابل توجهی را در آمار رکوردها و مدال‌ها نسبت به ریو داشتیم و پیشرفت خوبی را در دوومیدانی شاهد بودیم.

 

بهمن رضایی : مسابقات جهانی لندن یکی از مسابقات بسیار مهم و سنگین بعد از پارالمپیک ریو در رشته دوومیدانی بود که حدود ۹۰ کشور و ۱۱۵۰ ورزشکار در تمام مواد دوومیدانی در آن شرکت کرده بودند. دوومیدانی کاران ما نیز عملکرد خیلی خوبی در این تورنمنت داشتند و ۹۰ درصد از آنها توانستند رکورد خود را افزایش دهند.

 

وی گفت‌: در لندن ما موفق به کسب ۲۰ مدال (سه مدال طلا، ۱۲ نقره و پنج برنز) شدیم که نسبت به ریو که تنها یک طلا و شش نقره گرفته بودیم، رشد دو برابری داشتیم و اکثر دوومیدانی کاران رکوردهایی را زدند که در حد طلای ریو بود. البته ما پیش‌بینی کسب پنج طلا را در لندن داشتیم که به خاطر سنگین بودن سطح مسابقات و بالا بردن رکوردها دو مدال طلای ما به نقره تبدیل شد.

 

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان، خاطر نشان کرد: در جهانی لندن پیشرفت چشمگیری از نظر رکوردی نسبت به پارالمپیک ریو داشتیم و تمام دوومیدانی کاران رکوردهای بالایی را نسبت به ریو جابه جا کردند. البته تمام حریفان در مواد مختلف دوومیدانی ایستاده و نشسته عملکرد قابل توجهی داشتند و تصور نمی کردم بعد از ریو این قدر سطح رکوردها افزایش پیدا کرده باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود همچنین با بیان این که نفرات اول و دوم مسابقات جهانی لندن عازم جاکاراتا اندونزی خواهند شد، تصریح کرد: دوومیدانی کارانی که در مسابقات جهانی لندن موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند، دیگر نیازی نیست در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها که به نوعی انتخابی تیم‌ ‌ملی است و در دهه دوم شهریور ماه برای انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

رضایی از اعزام تیم‌ ‌ملی دوومیدانی جوانان به مسابقات جهانی سوئیس فردا (یکشنبه) هشتم مرداد ماه خبر داد و گفت‌: تیم ۲۴ نفره جوانان در قالب (۲۰ دوومیدانی کار جانبازان و معلولان و چهار نابینا و کم بینا) فردا (یکشنبه) راهی سوئیس خواهند شد که مسابقات در تمام مواد دوومیدانی از یازدهم مرداد ماه آغاز و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی در ارزیابی از وضعیت دوومیدانی کاران جوان اعزامی به جهانی سوئیس، افزود: کسانی که به این تورنمنت اعزام می‌شوند دارای رنکینگ اول و دوم جهانی ۲۰۱۶ هستند و شناختی نسبت به این که در جهانی سوئیس چه وضعیتی خواهند داشت و امکان کسب چند مدال قابل پیش‌بینی است، نداریم. اما نفرات اعزامی تا به امروز رکوردهای خوبی زدند و امیدواریم نتایج خوبی را همانند بزرگسالان در این رده سنی نیز کسب کنیم.

 

رضایی یکی از مشکلات رده سنی جوانان را در مسابقات جهانی سوئیس، ادغام شدن اکثر کلاس‌های مدال آور در این تورنمنت عنوان کرد و گفت‌: متاسفانه به دلیل ادغام شدن اکثر کلاس‌ها در یک گروه این احتمال وجود دارد که در جهانی سوئیس اکثر ورزشکاران در مسابقات با یکدیگر رقابت داشته باشند و این مساله تا حدودی شرایط مدال آوری را در این رده سنی کاهش می‌دهد و سبب می‌شود تا در کلاس‌هایی که امکان کسب مدال وجود دارد، به خاطر ادغام این شانس را از دست بدهیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است