توکیو زیر ساخت‌های مناسبی برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ دارد

توکیو زیر ساخت‌های مناسبی برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ دارد

8 مرداد 1396

دارنده دو نشان طلای بازی‌های پارالمپیک وزنه‌برداری گفت: ژاپن زیرساخت‌های بسیار خوبی برای برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

 

 سیامند رحمان که به دعوت فدراسیون وزنه‌برداری ژاپن به این کشور سفر کرده بود، در بازگشت از توکیو ضمن مثبت ارزیابی کردن این سفر اظهارکرد: خوشحالم که این فرصت پیش از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آمد که به ژاپن سفر کنم و تجربه‌ی بسیار خوبی بود.

 

او افزود: در این سفر بازدید و نشست های متعددی پیش بینی شده بود که طبق برنامه انجام شد. از جمله دیدار با دانش آموزان ژاپنی و پاسخ دادن به پرسش های آنها، نشست خبری با مطبوعات و خبرگزاری های ژاپن، حضور در ضیافت شام شرکت الیکو( تولید کننده تجهیزات وزنه برداری)، بازدید از نمایشگاه تجهیزات ورزشی که بسیاری از کشورها در آن حضور داشتند و آخرین تجهیزات و لوازم بدن سازی، وزنه برداری و سایر وسایل ورزشی به نمایش گذاشته بود، امضای یادبود بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که در مراسم امضای آن رئیس شرکت تویوتا نیز حضور داشت، شرکت در سمیناری با حضور ورزشکاران و مربیان ژاپنی و در نهایت مهار نمادین وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی در نمایشگاه تجهیزات ورزشی و نیز شرکت در کاپ الیکو که مسابقاتی نمادین بود و هشت وزنه‌بردار دارای معلولیت به همراه من وزنه‌برداری کردیم.

 

قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان خاطرنشان کرد: یکی از کارهای جالبی که از سوی میزبان انجام شد تهیه‌ی مستندی از سفر من به ژاپن بود که از بدو ورود آغاز می‌شد و در یکی از بخش‌های این مستند از من خواسته شد که به زبان انگلیسی، تماشاچیان را به دیدن مسابقه‌ام در پارالمپیک ۲۰۲۰ دعوت کنم و در کنار آن به برپایی بازی‌های پارالمپیک در این کشور نیز اشاره کنیم.

 

دارنده دو نشان طلای بازی‌های پارالمپیک گفت: در بازدید از شهر توکیو، نکته‌ای که بسیار توجهم را جلب کرد، مناسب‌سازی شهری بود. به نحوی که در وسایل حمل و نقل عمومی، ورودی ساختمان‌ها و ... پیش‌بینی‌های لازم برای حضور افراد دارای معلولیت شده بود و این مساله نشان از اهمیت این کشور به نیازهای این قشر دارد.

 

رحمان در همین زمینه اضافه کرد: نکته‌ی  دیگر، تبلیغات بسیار گسترده در این کشور برای بازی‌های پارالمپیک بود که حتی می‌توان گفت این تبلیغات به نسبت المپیک نیز بیش‌تر بود. دهکده‌ی بازی‌ها نیز تا سال آینده تکمیل می‌شود و این کشور درصدد است تا مسابقات پیش پارالمپیکی را به منظور آمادگی هر چه بیش‌تر برگزار کند. در مجموع می‌توان گفت این کشور با زیرساخت‌های خوبی که تدارک دیده و هم‌چنین مناسب سازی‌های انجام شده، برای برگزاری بازی‌های پارالمپیک آمادگی خوبی دارد.

 

رکورددار دسته فوق سنگین معلولان جهان در پایان اظهار کرد: خوشحالم که به این سفر دعوت شدم و باید بگویم که مردم ژاپن بسیار مهمان نواز، خون گرم و دقیق هستند و در تلاشند تا یکی از بهترین پارالمپیک‌های تاریخ را میزبانی کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است