تعداد ورزشکاران نابینای بیمه شده در زنجان رشد دارد

تعداد ورزشکاران نابینای بیمه شده در زنجان رشد دارد

8 شهریور 1396

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:تعداد افراد بیمه شده ورزشی ورزش‌های نابینایان و کم بینایان زنجان طی سال گذشته ۵۰ نفر بوده و در پنج ماهه سالجاری به ۶۰ نفر رسیده است.

 

 محمدعلی حمزه‌پور، در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، افزود: ورزش نابینایان و کم بینایان بحث خاصی است و ورزش به صورت عمومی و برای افراد خاصی چون ناشنوایان، نابینایان و بیماری‌های خاص تعریف می‌شود و باید نگاه خاص به این ورزش شود. 

 

وی  به اثرات ورزش برای نابینایان و کم بینایان اشاره کرد و افزود: افزایش اعتماد به نفس ، افزایش مسؤلیت‌پذیری اجتماعی و نشاط و مثبت گرا بودن از اثرات ورزش است. 

 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تعداد افراد بیمه شده ورزشی ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان زنجان طی سال گذشته ۵۰ نفر بوده و در پنج ماهه سالجاری به ۶۰ نفر افزایش یافته است. 

 

حمزه‌پور تاکید کرد: ورزشکاران نابینا و کم بینایان استان زنجان در رشته دو و میدانی آقایان و بانوان عملکرد خوبی از خود نشان داده و موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند و خوشبختانه در استان زنجان ظرفیت ورزشکاران نابینا و کم بینایان بسیار زیاد است و این ورزش جای توسعه را دارد. 

 

وی گفت: ورزش نابینایان و کم بینایان استان زنجان در رشته گلبال طی سال‌های گذشته به صورت خوب ظاهر شده و در رشته فوتبال نیز می‌توان با سرمایه‌گذاری، مدال‌های بسیار خوبی را در این رشته ورزشی کسب کرد.

 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: ورزش برای افراد نابینا و کم‌بینا اثرات درمانی مثبتی چون رفع مشکلات چربی، قند خون و قلبی و عروقی را به دنبال داردو باید ورزش در بین معلولان تقویت شود. 

 

حمزه‌پور به نامه وزیر ورزش و جوانان در خصوص نتایج امسال کشتی آزاد در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: فدراسیون‌های ورزشی ملزم به پاسخگویی به وزارت ورزش هستندو مجلس و دولت، وزیر ورزش و جوانان را در رابطه با رخدادهای ورزشی می‌شناسند  و هر مسئله ای را پای وزیر می نویسند و در این میان خادم رئیس فدراسیون کشتی خود را تافته جدابافته  می داند و قابل قبول نیست و باید آسیب شناسی شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است