قوانین ملی مسابقات سوارکاری معلولان تدوین می‌شود

قوانین ملی مسابقات سوارکاری معلولان تدوین می‌شود

4 مهر 1396

رییس کمیته سوارکاری معلولان گفت: قوانین ملی سوارکاری معلولان برای نخستین‌بار با راهنمایی سرمربی فرانسوی نوشته خواهد شد.

 

غزاله منتظم : سوارکاری معلولان تا به امروز از قوانین ملی که پاسخگوی نیازهای سوارکاران حرفه‌یی بوده باشد، برخوردار نبوده و مسابقات به صورت آماتور و براساس قوانین جهانی برگزار می‌شد که در برخی موارد مشکلاتی را برای سوارکاران ایجاد می‌کرد. بنابراین برای این که بتوانیم قوانین این رشته را با توجه به محدودیت‌هایی که در برگزاری مسابقات زنان داریم بومی‌سازی کنیم، تصمیم گرفتیم قوانین ملی مسابقات سوارکاری معلولان را با راهنمایی «پاتریشیا ندو» سرمربی فرانسوی این رشته که آذرماه به ایران می‌آید، با توجه به نیازهای کشور و مطابق با قوانین جهانی به‌سازی و بومی‌سازی کنیم.

 

وی گفت: تاکنون رشته سوارکاری معلولان قوانین ملی نداشته و مسابقات طبق قوانین جهانی برگزار می‌شد. اما با توجه به این که باید برخی موارد مثل حضور بانوان محجبه در مسابقات ملی با چه نوع پوشش در نظر گرفته شود و شکل مسابقات آن‌ها با چه قوانینی نوشته شود تا انگیزه‌های آن‌ها برای حضور در مسابقات افزایش پیدا کند، سعی داریم قوانین ملی سوارکاری معلولان را که تا به امروز تدوین نشده و براساس قوانین جهانی بوده، برای نخستین بار نوشته شود.

 

منتظم در پایان خاطرنشان کرد: در اساسنامه جدید کمیته سوارکاری معلولان، قوانین براساس مسابقات حرفه‌یی و نیازهای کشور و مطابق با قوانین بین‌المللی نوشته خواهد شد تا در آینده قوانین ملی که نوشته می‌شود، به نفع سوارکاران معلول باشد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است