اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار خرید وسایل توانبخشی

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار خرید وسایل توانبخشی

4 آذر 1396

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید اقلام توانبخشی به معلولان بهزیستی اردبیل خبر داد. 

 

بهزاد ستاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این اعتبار در سه مرحله و در هر مرحله به مبلغ 300 میلیون تومان به استان اردبیل اختصاص داده شده و در این راستا معلولان ما هیچ مشکلی در زمینه تامین اقلام توانبخشی مورد نیاز ندارند. 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اردبیل از لحاظ تامین وسایل توانبخشی به غنا رسیده است، خاطرنشان کرد: مرحله اول این وسایل کمک توانبخشی با اعتبار 325 میلیارد تومان که یک سوم اعتبار مصوب استان اردبیل در این بخش است خریداری شده و در انبارهای ما موجود است. 

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از ارائه خدمات متنوع توانبخشی، آموزشی و به ویژه اشتغال برای جامعه تحت پوشش خبر داد و بیان کرد: در زمینه اشتغال معلولان با تصویب امتیازاتی که در اختیار کارفرمایان قرار داده شده است این کارفرمایان نسبت به جذب معلولان در واحدهای تولیدی خود اقدام کرده اند که فرصت مناسبی برای اشتغال محسوب می شود. 

 

ستاری با اشاره به اینکه در صورت اشتغال 5 ساله معلول در یک واحد تولیدی 23 درصد سهم بیمه توسط بهزیستی پرداخت می شود، اضافه کرد: علاوه بر آن وام قرض الحسنه به مبلغ 200 میلیون ریال به ازای هر معلول به کارفرمایان مصوب شده که این امر کارفرمایان را بر بکارگیری معلولان ترغیب کرده است. 

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در استان اردبیل در اشتغال معلولان پیشقدم هستند، گفت: سبلان پارچه اردبیل تعهد اشتغال 100 نفر از این افراد را داده است که در کنار آن علاوه بر مرکز استان در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد نیز با ایجاد تعاونی های متعدد نسبت به اشتغال معلولان اقدام شده است. 

 

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال جامعه معلولان در سال جاری 12 میلیارد و 700 میلیون تومان بود بیان کرد: امسال مبلغ 10 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده که از این مبلغ 3 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است . 

 

ستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل را 19 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در استان اردبیل 5 هزار و 800 نفر معلول ذهنی، 5 هزار و 600 نفر معلول جسمی- حرکتی، یک هزار و 200 نفر معلول روان، یک هزار و 800 نفر معلول بینایی و یک هزار و 799 نفر نیز معلول شنوایی داریم که خدمات رسانی به این قشر از جامعه را افتخاری برای خود محسوب می کنیم. 

 

وی از تیپ بندی مراکز نگهداری معلولان در اردبیل نیز خبر داد و اظهار داشت: تمام مراکز نگهداری ما در استان اردبیل طبق بررسی ها و نظارت هایی که از مرکز صورت گرفته در تیپ یک قرار دارند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است