حاجیلو: فوتبالیست‌های ناشنوا زمین مناسبی برای تمرین ندارند

حاجیلو: فوتبالیست‌های ناشنوا زمین مناسبی برای تمرین ندارند

6 آذر 1396

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان با اشاره به وضعیت نامناسب این تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی گفت: امیدوارم بتوانیم فوتبال ناشنوایان را دوباره در آسیا مطرح کنیم.

 

اصغر حاجیلو  در ارزیابی از وضعیت تیم فوتبال ناشنوایان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت سال آینده به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این تیم به دلیل این که مدت ۲ سال است رها شده و حمایت خاصی از آن صورت نگرفته است، شرایط خوبی ندارد. البته با کادر فنی قوی که به خدمت گرفتم، سعی داریم این تیم را در وهله نخست جوانگرایی کنیم، سپس با ارائه یک برنامه هدفمند تیم را ابتدا برای مسابقات قهرمانی آسیا و سپس جام جهانی فوتبال ناشنوایان آماده کنیم.

 

وی گفت: به دلیل نبود اسپانسر و عدم حمایت کافی از این تیم، اکثر بازیکنان ناشنوا به خاطر تامین معیشت زندگی خود، امکان حضور در اردوهای بلندمدت را ندارند. بنابراین چاره‌ای نداشتیم ظرف ۳ تا ۴ ماه باقیمانده تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، اردوهای ۱۰ روزه هر کدام به مدت ۳ تا ۴ روز تا قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تهران برپا کنیم تا فوتبالیست‌های ناشنوا مشکلی از نظر کار کردن در استان های خود نداشته باشند. 

 

حاجیلو در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کنید تا مسابقات قهرمانی آسیا بتوانید تیم آماده‌ای را به کره جنوبی اعزام کنید، خاطرنشان کرد: تلاش من و تمام دوستان کادر فنی این است تا در جریان ۱۰اردویی که برای تیم فوتبال ناشنوایان پیش‌بینی کردیم، از نظر قدرت بدنی آنها را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنیم. البته فوتبالیست‌های ناشنوا ورزشکاران بااستعدادی هستند که اگر از نظر قدرت بدنی روی آنها کار شود، قطعا می‌توانند عملکرد موفقی در کره جنوبی داشته باشند، اما این که بخواهیم به سکو فکر کنیم، با وضعیت کنونی تیم فوتبال ناشنوایان، امکانپذیر نیست.

 

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان همچنین پیرامون این پرسش که آیا برای آماده‌سازی این تیم اردوهای برون مرزی نیز پیش‌بینی شده است یا خیر؟ گفت: با شرایط مالی که فدراسیون ناشنوایان دارد، برپایی اردوهای تدارکاتی در خارج از کشور امکانپذیر نیست. حتی خود من و سایر کادر فنی بدون هیچ قراردادی و به صورت رایگان با این فدراسیون همکاری می‌کنیم تا دوباره تیم فوتبال ناشنوایان را در آسیا و سپس جهان مطرح کنیم. 

 

حاجیلو اضافه کرد: متاسفانه زمین چمن مصنوعی که تیم فوتبال ناشنوایان در آن تمرین می‌کنند، به دلیل این که مدتهاست رها شده و توجه جدی به آن نشده است، به زمین آسفالت تبدیل شده و واقعا زمین مناسبی برای تمرین فوتبال نیست.

 

وی در پایان گفت: هدف ما بر این است تا تغییرات اساسی در نسل فوتبالیست‌های ناشنوا که مدت ۱۴ - ۱۵ است جوانگرایی در آن صورت نگرفته، ایجاد کنیم تا در سالهای آینده با این تیم بتوانیم در فوتبال ناشنوایان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است