کمبود بودجه مانع برگزاری اردوهای تیم ملی شنای نابینایان است

کمبود بودجه مانع برگزاری اردوهای تیم ملی شنای نابینایان است

4 اردیبهشت 1397

حمید شریفیان  با اشاره به رکوردگیری شناگران نابینا در بازه زمانی 19 تا 21 اردیبهشت ماه در استخر شنای مجموعه ورزشی آزادی، افزود: سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام تیم کیفی به مسابقات است و افرادی به رقابتها اعزام می شوند که بخت بالایی برای کسب مدال داشته باشند.


وی با اشاره به دعوت از 13 شناگر برای رکوردگیری ادامه داد: از دید کارشناسان این 13 ورزشکار توان رقابت و کسب حد نصاب ورودی به تیم ملی را دارند اما با این حال به هیات های ورزشی استانها فراخوان داده شده تا در صورت وجود افراد مستعد و مدعی در نقاط مختلف کشور اسامی این افراد را تا 10 اردیبهشت به فدراسیون اعلام کنند.


سرمربی تیم ملی شنای نابینایان ملاک ارزیابی و سنجش رکورد ورودی شناگران به تیم ملی مردان را رکورد رتبه بندی نفرات اول تا سوم سال 2017 مسابقات آسیایی اعلام کرد و گفت: بر اساس این رتبه بندی در حال حاضر ما توان کسب یک طلا، سه نقره و سه برنز در مسابقات جاکارتای اندونزی را داریم اما اعضای تیم ملی پس از رکورد گیری نهایی معرفی خواهند شد.


شریفیان در خصوص تعداد اعضای تیم ملی و نفرات اعزامی نیز اظهار کرد: محدودیتی در تعداد ورزشکاران اعزامی به جاکارتا نداریم و هر کس حد نصاب ورودی را کسب کرده باشد به عضویت تیم ملی در خواهد آمد.


وی با بیان اینکه تیم ملی شنای نابینایان ایران علاوه بر رکوردداری ماده 400 متر آسیا، در مسابقات آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی یک طلا، سه نقره و پنج برنز کسب کرده است، افزود: علاوه بر مسابقات آسیایی جاکارتا، تیم ملی باید در مسابقات متعدد کسب سهمیه پارالمپیک2020 توکیو ژاپن نیز شرکت کند، برخلاف دیگر رشته های ورزشی شناگران برای حفظ آمادگی باید در طول سال و مداوم تمرین کنند که برگزار نشدن منظم و متمرکز اردوها مانعی بزرگ در راه آمادگی ورزشکاران است.


سرمربی تیم ملی شنای نابینایان با بیان اینکه اسامی نهایی تیم ملی پس از پایان رکوردگیری، 21 اردیبهشت اعلام می شود، گفت: شناگران 14خرداد به مسابقات جهانی برلین اعزام خواهند شد.


شریفیان هدف از اعزام تیم ملی به رقابت های جهانی برلین آلمان را کلاس بندی مجدد ورزشکاران، کسب حد نصاب و سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو و محک جدی اعضای تیم قبل از بازی های آسیایی جاکارتا دانست و افزود: رقبای جدی ما در سطح آسیا کشورهای کره، ژاپن، هنگ کنگ هستند و به تازگی کشورهای ازبکستان و قزاقستان نیز به جمع مدعیان پیوسته اند که برای رقابت در این میدان نیازمند برنامه های منسجم تر و تلاش بیشتر هستیم.


ورزشکاران نابینای ایران در رقابت های بین المللی در هفت ماده انفرادی50 متر، 100 متر، 400 متر آزاد، 100 متر کرال پشت، 100 متر قورباغه، 100 متر پروانه و 200 متر مختلط و 2 ماده تیمی 400 متر و در مجموع در 9 رشته شرکت می کنند.


کلاس بندی معلولان و نابینایان در رقابت های ورزشی با حرف «اس» انگلیسی و با 13 عدد انجام می شود. کلاس های S1 تا S10 مربوط به معلولان جسمی و حرکتی است و کلاس های S11 تا S13 نیز متعلق به ورزشکاران نابیناست.


مسعود محمودی، علیرضا امیری مرگاوی، محمدحسین کریمی جهان آبادی، امیرحسین سعادتی مقدم، ابراهیم عمرانی، احمد نخعی، حسن جهاندار، محمددلیرحیدر آبادی، رادین جعفری، امیرمحمد صدیفی، سید مهدی میر دهقان، حامد اصغریان، فراز رمضانعلی شناگران دعوت شده به مسابقات کسب ورودی تیم ملی هستند.


بازی های پاراآسیایی 2018 مهر ماه سال جاری در شهر جارکارتای اندونزی برگزار می شود. ایران در دوره قبل این بازی ها در اینچئون کره جنوبی چهارم شد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است