اختصاص ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی به ناشنوایان

اختصاص ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی به ناشنوایان

4 مهر 1397

 حسین نحوی نژاد در مراسم تقدیر از ناشنوایان فعال افزود: سیاست توانبخشی بهزیستی کشور اشاعه زبان اشاره و حرکت در جهت رسمی شدن این زبان در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد معلولیت ها در کل کشور مربوط به معلولیت شنوایی است گفت: که این درصد در استان تهران نیز مصداق دارد.

 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی بهزیستی کشور به حوزه ناشنوایان اختصاص دارد که بر اساس نیاز استانها و تائید کمیته توانبخشی به معلولان اختصاص می یابد.

 

نحوی نژاد اظهار داشت: با توجه به ظاهر سالم متاسفانه گاها به حجم و ماهیت معلولیت و محرومیت ناشنوایان توجه زیادی نشده که در این مورد حتما دخالت خواهیم کرد.

 

به گفته وی، ۴ مرکز آموزشی ناشنوایان در تهران وجود دارد که یکی از دلایل عدم گسترش مراکز ناشنوایان موضوع گرانی هزینه فضای فیزیکی و مکان است.

 

وی گفت: یکی از کارکرد های مراکز مردم نهاد هدایت امکانات و ظرفیت های جامعه به سوی استفاده معلولان است که پتانسیل های زیادی در این زمینه وجود دارد.

 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اظهارداشت: اعتباری تحت عنوان توانمندسازی ناشنوایان با هدف گسترش زبان اشاره به مراکز فعال در این حوزه اختصاص می یابد.

 

وی بیان داشت: به دنبال آموزش کلاسیک به مددکاران حوزه توانبخشی با همکاری انجمن مددکاران اجتماعی ایران هستیم.

 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: لازم است رابطی در سطح ستادی و شهرستانها برای ارتباط با ناشنوایان حضور داشته باشند.

 

به گفته وی، سقف ۶۵ درصد سهم یارانه مراکز خانواده و کودکان ناشنوا به صورت پایلوت در استان تهران برداشته خواهد شد در صورت افزایش کیفیت خدمات به ناشنوایان این طرح ادامه می یابد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است